Strömsund!

rave800ftw

Välkänd medlem
14 aug 2008
338
0
16
strömsund
du kan köra innan du har fått skoter kortet fall du har med leg eller nått.. eller det tar typ 1 -2 dagar innan du e registrerad sen tar det typ 2 veckor innan du har fått kortet med du måste endå ha med någonting som visar att du är du..när du har fått kortet

men iaf efter två dagar så kan du köra LAGLIGT fall du har med leg tex

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
du kan köra innan du har fått skoter kortet fall du har med leg eller nått.. eller det tar typ 1 -2 dagar innan du e registrerad sen tar det typ 2 veckor innan du har fått kortet med du måste endå ha med någonting som visar att du är du..när du har fått kortet

men iaf efter två dagar så kan du köra LAGLIGT fall du har med leg tex
Jo, bara man har en säker källa att man är registrerad så!
Morsan min är polis och hon var in och kollade om jag var registrerad när jag tog EU kortet!

R

Robin

Be om att få en kopia på att provet är godkännt med handläggarens namnunderskrift på så är allt OK!

Bounty

Välkänd medlem
9 dec 2007
122
0
6
Avesta
När jag gick utbildningen (2 veckor sen) så sa dom att man INTE fick köra skotern INNAN man fick hem förarbeviset. Men det är möjligt att det kan fungera om man ber om en kopia på att provet vart godkänt likaså kvittot på att du betalt förarutbildningen.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Fick höra lite olika, men för att vara säker skall du ha fått hem kortet eller åtminstone betalt det och fått betalningen registrerad.

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
apropå skoterkortet, sambon måste ta, och jag tänkte höra om det ordnas några kurser i strömsund? Vem ska man ta kontakt med i så fall?

//Dennis

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
apropå skoterkortet, sambon måste ta, och jag tänkte höra om det ordnas några kurser i strömsund? Vem ska man ta kontakt med i så fall?

//Dennis
Skoterklubben har kurser. ;) Studiefrämjandet hade ifjol, men skulle tydligen inte ha några i år.

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
tackar, klarade det för er som ville veta! :) och apropå kurser så är det bara skoterklubben som har kurser här i strömsund.