Trenian kom i dag =)

lynxboondocker800

Välkänd medlem
25 jan 2012
212
0
16
Sollefteå
Angående hur man får dit nitarna, lägg brickan mellan långfinger och pekfinger, gör handen så smal som möjligt å lirka in den under pipan... Höger sida framifrån är värst, men går om man kör ner handen bakom pipan å lirkar framåt... De är tajt som fan, gör helst inte fler än 2-3 bukskydd per dag, då iaf jag skulle blivit skinnflådd isf... :p

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.538
413
83
Malå/Adak
Okej tack för svaret =) Jaha du tänkte så.. Vilken funktion har egentligen skumgummit? Att inte buken ska smälta? Men där blir det ju knappast så varmt att det skulle hända..
Skumgummit nere i buken är ljuddämpning, inget annat. Där det har någon värmeisolerande uppgift sitter det "folie" på skumgummit

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Brukar skära bort skummet bara så brickan går fritt mot plasten, sen är de ju en fördel att ha popnitsmaskin om man gör det själv, då kan man hålla koll på brickan istället för att pumpa med tång !

Gjorde just detta fel en gång att jag hade kvar skummet å pumpa med tång å då är det svårt att pressa ner brickan ordentligt vilket resulterade i att man fick nita om = drygt .

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Så skummet sitter alltså där du ska nita på dom yttre nitarna? Det är det jag tyckte mig kunna se då ja kikade snabbt.. Tog du bort pipan TNT?