vad kan en blizzard 5500 mx vara värd??

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
håller på att lägga upp en ekonomi plan till nästa vinter, ska som sagt köpa ny skoter nästa vinter eller inte ny men nån polaris eller nått å ska därför sälja blizzarden nästa vinter, ska ju göra iordning den tills dess så den kommer vara fräsch när jag säljer den, å för att kunna planera en ekonomi plan till nästa vinter så skulle de vara bra att veta vad en skapligt fräsch(inte topp skick) blizzard 5500 MX -81 kan vara värd?? eftersom jag ska sälja den, spara pengar göra lite affärer osv för att kunna köpa en lite nyare å bättre skoter :)

MVH//Glenn

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
kika på blocket&diverse skotertidningar´s annonstorg osv så får du säkert reda på en prisbild över värdet,skulle inte tro den ligger så högt i kurs men det beror på skicket oxå.den är ju 26år gammal trots allt.5-8 tusen?:confused:

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Funderar på samma sak jag också. Fast tänkte investera i en MXZ. Lite saker på min är att jag har riktat variatorerna, bytt lamphus till H4, mattan kommer vara kör en vinter. Köptde den för 7500 kr så hoppas på iallafall 9-10 000 tack vare mattan.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
det där med att rusta upp gamla skotrar och byta mattor etc kan vara rätt farligt eftersom det är väldigt svårt att få tillbaka pengarna man har betalat

du säger 9-10.000 som säkert du kan tycka den är värd efter mattbyte m.m men då tänker nog många att man får en 8-9 år nyare phazer för samma pengar

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Fast det beror på lite också om det är en veteranåkare. Brukar åka med ett veterangäng och dom avgudar Blizzard. Allra helst 9500:an. Hört på andra forum också att de söker efter Blizzard. Och inte brukar jag se många Blizzards på blocket.

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
där har du rätt! om man söker på blizzard på hela sverige på blocket så finns de bara en blizzard på hela blocket så dom är inte speciellt jätte vanlig ;)