val av videokamera??

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Tjenare!
jag söker en hyffsad videokamera i prisklassen 1500-2500 som inte är så känslig för snö, dvs att den blir snöblind och man inte ser nivåskillnader och har problem med autofokusen.....
Ska använda för att filma då man burkar lite osv i fjällen.
Vet att det kommer nog bli en dv-videokamera då andra format blir dyrare.
den bör ha:
Bildstabilisator
någorlunda hyffsad zoom.
Vad rekommenderar ni??
MVH Jimmy

Last edited:

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Får nog hålla med där, kolla staterna istället jag köpte en kamera som kostade 8000 i sverige förra året för ca 2500 i usa

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
mediamarkt har en videokamera för 1490:- med dv-band, bildstabilisator, 28x optisk zoom osv.... får väl testa en sådan då!

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
I det nyaste numret av snowmobile så fanns det ju en hjälmkamera för 1500:- Vet inte riktigt hur bra den var men det kan du ju kolla upp ;)

Gilmour

Välkänd medlem
1 jan 2000
122
0
6
I det nyaste numret av snowmobile så fanns det ju en hjälmkamera för 1500:- Vet inte riktigt hur bra den var men det kan du ju kolla upp ;)

Men till den behöver man en videokamera.
Om du funderar på att använda hjälmkamera, se då till att videokameran har A/V ingång. Och det är viktigt att den har både DV in och ut (det vill säga att du kan skicka data in till din videokamera, till exempel när du redigerat klart på datorn och vill få tillbaka den färdiga filmen på kassetten igen.)

Last edited:

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
köpte en samsung d371 dv kamera på media markt för 1390:-28x optisk zoom med bildstabilisator.Den är lite känslig för inomhusfilmning då det är mörkt i rummet=inte godkänd alls.Men ska använda den för att filma utomhus och så grinar man inte blod om man pajjar den heller, med tanke på priset. Så jag är rätt nöjd med köpet faktiskt. Dv ut på den så man kan redigera lätt via datorn också. Visst inte världens bästa kamera men betydligt bättre än vad jag trodde den skulle vara för det priset.

D

Deleted member 9532

Det finns videoprov på hemsidan. Men ingen kan ju försäkra om att det är från samma kamera? Kanske värt ett försök? Är den inte så bra som den säger ska man ju ha pengarna tillbaka eller lämna in en anmälan för falsk marknadsföring!