Hej! Jag har för nuvarande en arctic cat f800rr, tycker den funkar helt ok men den var förlängd av förra ägaren och någonting har gjort så det har blivit riktigt svårt att göra skidres med skotern, den är nu 137" lång. Vanligtvis tror jag den ligger på 128".
Jag har släppt lite på balataremmen och spänt fjädringen fram i boggien, men det har inte hjälpt något.
Jag tycker också att den är lite för hård i fjädringen i boggien, även när jag släppte lite på främre boggiefjädringen, den bakre boggiefjädringen kan jag inte ens ändra på.
Det är variatorkitt, nästan speedwerx helsystem, (Sålde skrikburken)
Powercommander.
Så jag är väldigt sugen på att testa ett nytt märke och vill ha en skoter som är ganska mjuk att köra med på leden, den ska vara lätt att dra skidres med och jag vill inte köra fast direkt jag kör utanför leden.
Jag hade tänkt mig en 137" 800cc skoter iallafall.
Jag har själv kollat mycket på lynx X-trim 800, jag tycker den ser riktigt rolig ut men jag vet inget om hur den är på leden och har aldrig testat lynx.
Jag vill inte heller att den ska skjuta remmar hela tiden
Kom gärna med andra tips. Jag hade tänkt mig kring 60.000 - 80.000
Jag har släppt lite på balataremmen och spänt fjädringen fram i boggien, men det har inte hjälpt något.
Jag tycker också att den är lite för hård i fjädringen i boggien, även när jag släppte lite på främre boggiefjädringen, den bakre boggiefjädringen kan jag inte ens ändra på.
Det är variatorkitt, nästan speedwerx helsystem, (Sålde skrikburken)
Powercommander.
Så jag är väldigt sugen på att testa ett nytt märke och vill ha en skoter som är ganska mjuk att köra med på leden, den ska vara lätt att dra skidres med och jag vill inte köra fast direkt jag kör utanför leden.
Jag hade tänkt mig en 137" 800cc skoter iallafall.
Jag har själv kollat mycket på lynx X-trim 800, jag tycker den ser riktigt rolig ut men jag vet inget om hur den är på leden och har aldrig testat lynx.
Jag vill inte heller att den ska skjuta remmar hela tiden
Kom gärna med andra tips. Jag hade tänkt mig kring 60.000 - 80.000
Last edited: