Yamaha Phazer Problem

T

Tyson

ja va ute å åkte.. då la ja ut skotern på ställ..sen låste sig höger skida totalt så ja vickade..så va är det för fel när ja kan svänga till vänster men mot höger är det helt stummt..går inte att rubba höger skida alls?så va är det för fel? tack på Förhand MVH tim

S

Så pass.

Översättning:
"Jag var ute och åkte och jag lade ut skotern på ställ och då låste sig höger skida totalt så jag vickade(omkull?). Så vad är det för fel, för jag kan svänga vänster men mot höger är det stumt.
Det går inte att rubba höger skida alls. Vad kan det vara för fel?

Tack på förhand
Med Vänlig Hälsning
Tim "

Jag tycker själv att mitt inlägg inte tillför huvudinnehållet något men ville bara skriva ändå.

OrrenXLT

Välkänd medlem
1 jan 2000
404
0
16
Råneå Sverige
Sitter nån skida lös??..
enda jag kommer på så här direkt är om nån sån där styrstopp har lyckats hamna i fel vinkel eller nå...men det låter konstigt..kan det vara nåt som fastnat typ en gren lr nåt...Det är svårt att svara på sånt här när man inte har skotern framför sig och kan titta själv..Du måste nog titta mer noga själv..om inte nån annan som har en phazer råkat ut för samma sak..TSS framvagnen är helt idiotiskt konstruerad så det här förvånar mig inte

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
[Uppdaterat: Senast editerat den 17-Jan-04 kl 06:33 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 14-Jan-04 kl 07:38 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 14-Jan-04 kl 07:37 PM (CET)]Du får väl kolla att inget kärvar eller så.
Ta inte det här som kritik, men kollar inte ni skoterägare som frågar sådana här frågor
igenom era maskiner något alls?
Eller är det allmän okunskap?
I så fall förstår jag. ;)

Mvh: Bola.....

Yamaha_PZ480

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Långshyttan
mörkt ute så ja såg nästan ingenting under.. så ja ville bara fråga..ska kolla imorn när det ät ljust ute..men kom gärna med mer saker ja kan kolla upp

J

Japp.

>mörkt ute så ja såg nästan
>ingenting under.. så ja
>ville bara fråga..ska kolla
>imorn när det ät ljust
>ute..men kom gärna med mer
>saker ja kan kolla upp

Översättning:
"Det var mörkt ute så jag såg nästan ingenting under skotern. Jag ville bara fråga vad det kunde vara. Imorgon när det är ljusare ute, så ska jag titta efter mer.
Ni är välkomna med fler saker jag kan titta på."

Over and out.
Sista gången jag gör något liknande.

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Vem är det som sitter och skriver översättningar egentligen, och varför?
Jag kan inte säga att jag tycker att inläggen behövde översättas...
Jaja, det om det...

Om det bara är ena skidan som rör sig när du vrider på styret så måste något styrstag gått sönder eller liknande.
Om det bara går att svänga åt ena hållet kan något ramlat ivägen för ett styrstag, en isbit kanske?

Yamaha_PZ480

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Långshyttan
så nu är det löst..den förra ägaren hade tappat en skiftnyckel vid motorn som hade klämt åt stagen..så nu är det löst 40 sec i dagsljus så va de klart=)