Man får ju med ett gratis verktyg!varför valde du att köpa ett färdigt kitt ?
Den där boggien är ren pornografi !
och dekalkittet är renpornografi :blink1:
Kul att någon faktiskt mäter upp skillnaden! I övrigt, grymma byggnationer i vanlig ordning!har monterat matta och boggie och skruvat ihop kedjehuset igen.
Nu har jag börjat lite smått på motorn.
Tog och jämförde 2011 och 2013 cylindrarna.
Injektorerna ska passa, ev så får man borra upp hålet längst in något men jag tror inte det ska behövas.
Jag kommer att få fräsa ur lite på insugssidan i motorblocket för att 2013 cylindern med sin tjockare cylinderkjol passar.
Sen mätte jag även portningen på cylindrarna och det skiljer faktisk ca 0.35mm högre avgasport på 2013 cylindern. Dom andra portarna är lika. Så där är en av anledningarna till att 2013 och framåt går något bättre. Sen är dom något magrare på toppen också så det gör sitt också.
Det såg väldigt bra ut, bara normalt slitage.Hur såg cylindern å kolvarna ut som du hade kört med?
Får man fråga vad tanken är med dessa hål du borrat? oljebärare? vore intressant med en förklaring för en novisNu har jag börjat skruva ihop motorn igen.
Har borrat lite i kolvarna också.
Hade bara hål på insugssidan förut men nu har jag även borrat avgassidan.
Insugssidan:
Avgassidan:
Sen satte jag ringgapet till 0.50mm på övre och undre ring.
Nu ska jag bara fundera på vilken topp jag ska köra med, har 3st olika att välja på, ska mäta upp den senaste toppen så jag vet vad man har att göra med.
Det är för att få in lite extra olja där.Får man fråga vad tanken är med dessa hål du borrat? oljebärare? vore intressant med en förklaring för en novis