GoPro

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Jasså,mellan kameran och luckan så att säga? upplever den tight men ska testa, finner mer att fästet vickar som sitter mellan hjälm och kameran och är boven. får ta å testa lite

Detta är vad jag menar.
[video]http://s201.photobucket.com/albums/aa236/G-point/?action=view&current=GOPR0060_zps1d4de258.mp4[/video]

vettefan varför kvallan vart så dålig när jag ladda upp, såg bra ut på datorn.. ser den är ställd på mp4, för mig man kan ställa om kameran vad den ska spela in på väll?
Jo men precis, det är inte mellan luckan och kameran, utan papperet sätter/lägger du i fästet på hjälmen. Sedan klickar du dit kameran som vanligt. Men verkar som om det är olika. Mina polare har inte alls samma problem som mig, fast vi har lika kameror alla 4.

Om du lägger upp filmen på youtube istället så blir kvalitén bättre. Det är sidan som komprimerar filmen till sämre kvalitét.
 
J

Jona$

jo jag testade men youtube diggade inte det då den var ställd för mp4 står bara att dom inte kunde indentifera ljud eller videoformat och sådär håller det på :/
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Nån som har monterat en gopro på en airoh aviator, isf vilket fäste och vart? den är visst för ojämn överallt..
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Nån som har monterat en gopro på en airoh aviator, isf vilket fäste och vart? den är visst för ojämn överallt..
Använde det kärvade fästet och borrade hål och försänkte det och skruvade fast det i skruvhålet till skärmen på min stelthhjälm
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
kärvade, menar du det för rundade ytor då?
var inne på att borra och försänka, men såg ut att vara lite tunnt gods sen är det ju som ett spår mitt under som ska hålla den på plats osv?
men det blev stabilt osv?
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
kärvade, menar du det för rundade ytor då?
var inne på att borra och försänka, men såg ut att vara lite tunnt gods sen är det ju som ett spår mitt under som ska hålla den på plats osv?
men det blev stabilt osv?
Kurvade ska det stå såklart, rättstavning är bra ibland...
Jo det sitter stabilt och bra, dra borren rakt genom spåret bara och fila till sen
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
kärvade, menar du det för rundade ytor då?
var inne på att borra och försänka, men såg ut att vara lite tunnt gods sen är det ju som ett spår mitt under som ska hålla den på plats osv?
men det blev stabilt osv?
Lugn nu!!! Du klistrar bara på det skålade fästet, de sitter som berg! jag har ett både uppe på hjälmen och ett vid "örat" så att säga.
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Lugn nu!!! Du klistrar bara på det skålade fästet, de sitter som berg! jag har ett både uppe på hjälmen och ett vid "örat" så att säga.
Vadå lugn, har du sett en aviatorhjälm?:p klistret får vara jur bra som helst, sitter ändå inte om typ 10% har kontakt mot hjälmen..

Förresten, blir det inte snett filmat från örat? Eller går det tilta själva linsen?:O
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Går hur bra som helst att fästa på en aviator hjälm!
Du får bara trycka fast det hårt som tusan så att de blir en lite större fästyta :)
 
J

Jona$

Nån som kan rekomendera en bra mic,kanske org go pro externa? Isf är problemet med att det måste borras i skalet och då tappar man juh det med vattentät och risken för fukt.
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Går hur bra som helst att fästa på en aviator hjälm!
Du får bara trycka fast det hårt som tusan så att de blir en lite större fästyta :)
ladda gärna upp bild på det, har svårt att tro att det ska sitta.
blir nog att fixa nån distans som man kan bulta i skärmfästet sen klistra gorpon på en platt yta..
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Vadå lugn, har du sett en aviatorhjälm?:p klistret får vara jur bra som helst, sitter ändå inte om typ 10% har kontakt mot hjälmen..

Förresten, blir det inte snett filmat från örat? Eller går det tilta själva linsen?:O
Fungerar hur bra som helst på min aviator! Med både klister och tilt...