GoPro

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Nån som har testat wifi men den gamla hero 1080?
Är mest ute efter att kunna se i mobilen hur kameran filmar. Och on/Off knappen skulle va skönt att ha på styret.

Går allt via wifi? Eller är det fjärrstyrt oxå? Tex om man är i baklandet där det finns lite 3G..? Hur funkar det då?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Hur funkar det med wifi om man knappt har nån mottagning på mobilen?
Är det stendött då eller?
Lite dåligt insatt i datavärlden.
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Wifi är ett inbyggt nätverkskort .som då både mobilen och gopro tillbehöret har, då när du ansluter till gopron så kommer det gå över det lokala nätverket mellan er,så du behöver inte internet då. :) och du behöver ingen mottagning på mobilen
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
En fågel viskade att det är en GoPro HD 3 på väg.. Vore ju rätt schysst med bild stabilisator och att den blir lite mindre..
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
finns det ngt större skal som wifi prylen rymms i? annars blir det inte långlivat.. och den måste väl sitta där för att det ska gå använda remoten också?
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
du har samma gopro "hus" men du byter bara ut själva bakluckan till en större. Det är ju samma princip som på lcd och batteri backpacket :)
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
det var ju tur det, när jag kollade på bilder på den först såg jag bara själva remoten och wifi-prylen.. var tvungen att youtuba fram videos för att se vad som följde med i förpackningen;)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Ang. Airoh Aviator, det går hur bra som helst.

Ska du ha fästet upp på hjälmen så sätt det bara längs med hjälmen istället för tvärs över.
Och annars kan du ha det på sidan om hjälmen.
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
En fågel viskade att det är en GoPro HD 3 på väg.. Vore ju rätt schysst med bild stabilisator och att den blir lite mindre..
Varifrån kommer den informationen ? Själv har jag inte hittat nåt när jag har kollat runt på webben ..
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det är ju inte så svårt att förutsee det heller. Eftersom det kommer flera nya kameror nu från bl.a Sony och var det Pentax med inbyggd WiFi så får väl GoPro hänga på tåget...frågan är väl bara när den kommer :)
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Varifrån kommer den informationen ? Själv har jag inte hittat nåt när jag har kollat runt på webben ..
En polare som var på roadtrip i USA och tänkte köpa en kamera. Men blev avrådd då det snart skulle komma en ny. Det var alltså i GoPros egna butiker. Tillbehören är dessutom mycket billigare i butik än på deras egna hemsida.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Ni som har fästet på sidan av hjälmen, vart placerar ni det med tanke på bandet från glasögonen?
Det känns som att det smidigaste vore att sätta det under bandet för att man ska kunna få av sig sina googles om man stannar för att slippa att de immar igen.

På min hjälm hamnar fästet i sådana fall på Airoh texten på hjälmen, håller det sämre då, kan texten släppa från hjälmen???
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Ni som har fästet på sidan av hjälmen, vart placerar ni det med tanke på bandet från glasögonen?
Det känns som att det smidigaste vore att sätta det under bandet för att man ska kunna få av sig sina googles om man stannar för att slippa att de immar igen.

På min hjälm hamnar fästet i sådana fall på Airoh texten på hjälmen, håller det sämre då, kan texten släppa från hjälmen???
Hett tips, även utan kamera!