Du som har kört sjukligt mycket med din Nytro, hur ser bromsarna ut efter 2000mil? Har du fått byta klossar/skiva någon gång?
Jag bytte belägg vid ca 1000mil tror jag det var och sen har jag bytt plats på beläggen en gång. Skivan är ju tunnare än ny men än verkar det inte vara ngn fara. Jag kör väldigt lite led och då blir det ju att man inte använder bromsen så ofta ute i pudret men man kanske skulle börja använda det lite oftare så kanske men skulle klara sig från att köra in i så mkt träd.:eyebrows:
Jag körde 7 mil med sladden idag. Jag körde några mil efter E12:a leden och även en del efter helt osladdade leder för denna vinter, där tog jag ett par extra varv för att få till det bra.
Otroligt vilken skillnad att dra sladden nu med turbon :whistle:
Inte för att man kör speciellt fort utan man håller ju 15 - 25 km/h men sen när man ska ut och vända i pudret ja då är det bara att gasa lite så kommer man runt utan bekymmer körde även över hela Gammjärvsjön och ibland kom det upp en hel del vatten men Nytron matade på och sladden drog till det fint.
Visst körde jag "fast" och fick koppla loss sladden och fick trampa lite med skotern för att sedan ta om och köra vidare.
Är inga häftiga bilder idag men men...
Tärnaby åt höger och Skoterhotellet rakt fram.
Här fick jag vända sladden och ta om för att ta mig upp. Här var det första gången det blev sladdat denna vinter.
Jag körde med mina blåtands Peltor idag, Vad smidigt det är med telefon i hörlurarna och sen så lyssnade jag på oppositionsradion (P3) mest hela tiden.
Det finns gott om snö att dra till spåren med nu
Det fanns lite spår att gå efter idag men det var rätt mjölkigt på sina ställen.
Tog med mig lite björkris för att kunna staka ut en av lederna en bit.