Blåsjön/jorm

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
Ikväll blir det slidesbyte så man kan åka någon mil till imorgon. Bränner slidesen något otroligt i denna skare :(

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Ikväll blir det slidesbyte så man kan åka någon mil till imorgon. Bränner slidesen något otroligt i denna skare :(
haha va inte uppe ihelgen då ja sålde skotern och ska byta till en rmk! Men jag hoppas du har tagit några öl och bara är sugen på att göra oss vanliga riktigt oroliga?

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Jag är precis hemkommen efter en helg i Jorm.
Grymt bra före nu och bra med snö, det går att hitta ställen med sinnesjukt mycket snö också om man letar lite.
Strålande sol i dagarna 3 men dock lite kallt nere i byn där tempen har legat mellan minus 25 och minus 32. Men så fort man letar sig uppåt och in i skogen så blir det mildare.

I fredags hade dom sålt över 100st ledkort, så att det börjar bli mycket folk där uppe är det inget snack om, men vi har varit ute 7 timmar om dagen i 3 dagar och endast stött på ett gäng med 5 maskiner ute i skogarna.

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Nu äre spikat, vecka 10 är det blåsjön som gäller, åker upp dit med en kompis och en till som har stuga där, då det är min första tur dit så skulle jag vilja veta lite mer ang blåsjön, är det några förbjudsområden därikring? ledkort? Kommer låna en skoter så det blir mestadels friåkning för min del, hört att det är grym friåkning därikring?

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Var helt okej före! Men det är rejält uppkört på dom flesta ställen, men med lite tur och ansträngning kan man hitta bra ställen att åka på :)

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
jag har aldrig varit med om nått liknande som de va ihelgen! Det var spår överallt och då är jag uppe i jorm nästan varje helg! Men som tur så har man sina smultronställen så vi hitta färsk meter puder endå! :) Så letar ni lite så hittar ni fina ställen!

DOCK RESPEKTERA FRIÅKNINGSFÖRBUDET, 2 KM från blåsjöparkeringen åt båda hållen! Finns en led som man måste följa! Efter 2 Km äre bara att vika av! Detta måste man respektera om vi ska få fortsätta och köra i Jorm/blåsjön!