Blåsjön/jorm

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Man kanske borde bli meteorolog... lite drygt 20cm nysnö nu och fortsätter :)
Nice. Hur har temperaturen varit?
-20 som i "söder" här eller?

Skall uppåt Jämtland till veckan. Hörde att det skulle bli mildare väder, kan eventuellt bli en dagstripp till Blåsjön =P

deiberr

Medlem
15 sept 2012
36
0
1
Stockholm
Stugbyn i Blåsjön kostar väl ~600:-/natt för 5-bäddsstuga. Eller om det var 6-bädd..?
Då är det riktigt rejäla stugor.

Alt Korpens öga i Jorm, där har dom riktigt bra mat och bar också...

Finns mer ställen också, men där har du en start iaf.
Tack Tobbe! korpens öga med baren låter bra ;)

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Hur ser snöläget ut i Blåsjön? Tänkte dra upp snart så kan va bra att veta hur läget är. :)

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Det är väl ca 75 cm i byn! Lite mer på fjälle! bottenlös puder! lite snö för den här årstiden! Mkt ris och småkvist syns fortfarande! sjunker ner mellan knäna och låret när du kliver av!

Vi kanske syns då för kmr va uppe varje helg nu närmsta tiden!!

Höll på att gå illa för mig ihelgen! Hade den rullat en meter till så hade jag varit skoterlös !

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Kanske blir så att jag åker upp på lördag om jag hittar någon att ta med mig. Orkar inte åka själv eftersom det är ca 80 mil upp. Men det är alltså värt att åka upp nu, ur "snöperspektiv" sett?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
Får hoppas att de dimper ner lite mer snö då framöver. Asker hur har de gått me foten förresten ?
Körde i helgen och det gick väll hyfsat bra måste jag säga. Har lite svårt med högerskrå och hoppa mellan fotstegen nu, men annars gick det bra.

SLDNX

Välkänd medlem
16 aug 2007
148
1
6
Mora
Hoppas på lite uppdateringar från kommande helg då jag åker upp 6 feb =D

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Var sjukt med puder i vissa dalar där det säkert drivit ihop, var hårdare på höjderna där i Blåsjön.

Var där en kortsväng i veckan som var men hade ingen tur med vädret då det var mulet och även snöade lite.

Last edited:

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Någon som kommer vara i Blåsjön 11-15 februari, alltså nästa vecka? Vore kul om någon ville sluta upp och åka lite då det ser ut som jag kommer få åka upp själv.

SLDNX

Välkänd medlem
16 aug 2007
148
1
6
Mora
Var sjukt med puder i vissa dalar där det säkert drivit ihop, var hårdare på höjderna där i Blåsjön.

Var där en kortsväng i veckan som var men hade ingen tur med vädret då det var mulet och även snöade lite.
Härligt, åker upp imorgon jag =D Du har ingen bild att bjuda på heller =)

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Härligt, åker upp imorgon jag =D Du har ingen bild att bjuda på heller =)
Nääe, var så mulet och snöade i början av veckan när vi var där, så inget "foto-väder". Blev att vi bara var där en dag också. Var på annat håll i Jämtland men tog en dagstripp dit.

Men finns en liten snutt på tuben från när vi var där för några veckor sedan men då var det skar-före:
http://www.youtube.com/watch?v=mjYHnL6i-mM&hd=1