Blåsjön/jorm

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
Jag jobbar i blåsjön och kan uppdatera om jag kommer ihåg dagligen mellan tisdag och lördag med väder och temp och snöfall (iaf nere i byn) via instagram har inte nog med internet för att uppdatera här.

Så lägg till vadheterjeppe på instagram om det är nått som skulle vara intressant !

Last edited:

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Dåså, nu har dom börjat stänga av i Jorm. Leden från campingen och upp på fjället är bommad pga idioterna som kör på hyggen..

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Dåså, nu har dom börjat stänga av i Jorm. Leden från campingen och upp på fjället är bommad pga idioterna som kör på hyggen..
Såg det, så jäkla trist att folk inte kan respektera de (mycket få) restriktioner som är i området. Har full förståelse för markägaren.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
antingen bil till parkeringen och lasta av där, eller åka rakt över sjön från campingen sett och leden upp där, eller upp leden innan affären från gäddede hållet sett, eller beroende på tjocklek på plånbok....helikopter :)

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Lite allmänt bara, men han ringde precis så det va inget mer här..

Men det med backen var bra, ska ju med två bussar.
- tackar för det.

Last edited:

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Kommit någon nysnö i blåsjön ? Vi är 7-8 st som ska upp på söndag och tillbringa vecka 8 där :)

lynxboondocker800

Välkänd medlem
25 jan 2012
212
0
16
Sollefteå
Vi är ett gäng på 5st killar som ska upp till Jorm om lite drygt en vecka, å rapporterna om att de inte snöat på en månad osv. låter ju inte så lovande, men snö verkar de ju finnas iaf enligt en del bilder, å de är ju iaf bra... Skulle dock också vilja ha en liten rapport om hur föret är, stenhårt överallt eller finns de bra med puder på sina ställen, och i sådana fall, var?

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
skulle tro att det är rätt sönderkört överallt där. Var riktigt mkt kört under v5 när vi kom och vart inte bättre medans vi va där :) Men visst går det att hitta fina ställen men de närmsta och "vanligaste" platserna var fulla i spår och stenhårda när vi va där. Vi letade och hittade fina ställe ändå men det krävs nog att man varit där ett par gånger alt har med sig någon som känner till området för att hitta spots. Det är att leta i skogssidorna för på fjället var det stenhårt och lär inte vara bättre nu iom att det inte kommit någon snö att prata om.

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
Det är gott om snö, men dåligt om man jämför med tidigare år.
Vi är här uppe nu o åker, o visst finns det puder! Men det är hårt där det är öppet så vinden kommit åt. Så kort sagt, leta er inbland skogar o dalar så hittar ni era små paradis :)

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
ja i år är föret en besvikelse hittills, totalt bottenlöst eller bortblåst. Visst kan man hitta nån läsida där det legat kvar, men det är uppkört på två sekunder, och sen då?

Sir_Sledalot

Välkänd medlem
22 nov 2010
134
0
16
Oviken
Den där bilden är inte från jorm eller blåsjön, troligen borgafjäll eller åkersjön.

Det är min bild och jag kan säga att den visst är i Jorm.
Men de är dock som dom flesta säger, man får leta väldigt mycket för att hitta nån orörd sluttning/dal med bra snö. Att det skulle va totalt bottenlöst som Antonol säger är bara skitsnack för det är bra botten, det är bara snön uppepå botten som saknas.