kan meddela att min 154'' freeride överlevde 210 mil förra säsongen utan isrivare men som det ser ut för den här vintern så kan isrivare vara bra!det var det jag ville höra! fler som klarar sig utan rivare på freerides? Input från fjolårsägare av 154" kanske?
Och som det är nu så behöver jag inga rivare alls. Utan endast en skoterdolly, för nu är så gott som all snö borta.
kan meddela att min 154'' freeride överlevde 210 mil förra säsongen utan isrivare men som det ser ut för den här vintern så kan isrivare vara bra!
Du kan ju fibbla och flytta skidorna, samt plocka bort krängningshämmaren - labbade lite med det i helgen och livet utanför leden blev mycket enklare utan krängningshämmaren.Jag har kört 35mil nu och dom sista 5 var i ca 50cm snö i ricktigt stygg skogs åkning och branta backar och remmen ser ut som ny än så länge =)
Övrigt är jag sjukt nöjd med den. är lite tyngre att bryta ikull när jag är van vid min gammla summit. Både på gott och ont. Är kanske lite vane sak också. Men när jag väl brytit ikull den känns det som jag har bättre balans än med rev summiten.
Ska kolla om det går att släppa lite på balatan och sjustera lite på dämparna så går det kanske att få ikull den lättare =)
Köp 146 om du ska köra mycket lös snö och 137 om du inte kör så mycket löst. jag har en 146 och en kompis en 137 men han upplever att skidorna sitter lite väl klistrade i marken ibland medans det inte är något problem på 146 som har lössnö boggi som inte 137 har.
Skidorna i smalaste läge. skidor slp pp. kränghemarn borta sedan första turen =) Men känns som jag vill få upp skidorna lite lättare när jag ska ta mej runt i skoget eller måste få upp den på skrå i väldigt trång teräng men som sagt är van vid summit framvagn med skidorna i smalaste läget så jag borde inte äns gämföra mot den =)Du kan ju fibbla och flytta skidorna, samt plocka bort krängningshämmaren - labbade lite med det i helgen och livet utanför leden blev mycket enklare utan krängningshämmaren.
Kan bara intyga att det blir mycket bättre utan krängningshämmaren.. Tror aldrig jag kommer montera den igen faktiskt.. haha!
Vad kör du för inställning på främre boggidämparen vid lössnö?Tänk även på att köra förspänningen bak på läge 1 vid lössnö åkning och mjuk inställning på skiddämparna.