Ski-Doo Freeride 146" 2012

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Jo, det gick fort. Satte ut den i morse och den blev bokad 2 timmar senare och hämtad nu i kväll. Nu kommer det att ramla ner 1.5m snö när jag är utan skoter:)
En summit blir det. Bara att bestämma längd 154" eller 163"..........
 

david_tomten

Välkänd medlem
21 sept 2012
112
0
6
luleå
snabb fråga bara om freeride. är den lätt att bryta ner och lätt att svänga med?
har problem i axeln och efter en dag med min nuvarande skoter så domnar nästan armen bort.
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
snabb fråga bara om freeride. är den lätt att bryta ner och lätt att svänga med?
har problem i axeln och efter en dag med min nuvarande skoter så domnar nästan armen bort.
Beror helt på vilka skidor du har skulle jag vilja påstå.. oavsett skoter. Men jag anser freeriden som lättstyrd, med SLP PP skidor i detta fall.
Bryta omkull tycker jag inte heller kräver någon större kraftansträngning.
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Beror helt på vilka skidor du har skulle jag vilja påstå.. oavsett skoter. Men jag anser freeriden som lättstyrd, med SLP PP skidor i detta fall.
Bryta omkull tycker jag inte heller kräver någon större kraftansträngning.
Håller helt med mallan, kör själv med originalskidor, busenkelt att manövrera runt i pudret, väger dock över hundra pannor och är 189 cm lång så det underlättar, original skidorna är dock ingen höjdare på led, men dom fungerar.
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Är inte lika lätt som summit att bryta ner men mkt lättare än en led räser. Blir inte tung styrd med slp men betydligt mer tungstyrd än std skidorna men sryr mycket bättre med slp. Har annars en modifierad summit framvagn som du kan köra med freeride dämparna på:) då är du så nära en summit du kan komma. Med andra ord sjukt lätt bruten
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Låter som försäsongsträningen borde börja snart;)
Den tog ju vid efter sista fjällresan i början av maj, 4 dar i veckan skrotlyftning. :)

Brygg, hur moddar man en sån för freeride dämparna, är dämparfästena omgjorda/flyttade?

Ifall jag behåller freeriden blir det lite moddning, då kan en summitframvagn va aktuell.
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Freeride dämparna är 1cm för långa. Men går att borra nya hål i bärarmen men är precis på millimetern att det går.