Båda kompressioner på 10 och ganska mycke förspänd fjäder + balatan på längsta inst.Vad kör du för inställning på främre boggidämparen vid lössnö?
Båda kompressioner på 10 och ganska mycke förspänd fjäder + balatan på längsta inst.Vad kör du för inställning på främre boggidämparen vid lössnö?
Tyckte den var lite mjuk bara.Vad ska du med hårdare fjädrar till?
Jag körde med fjädrar och retainers från -09 Lynx RS nästan hela förra vintern och tyckte det blev kanon. Monterade den smalare s36 framvagnen i höst och nu har jag blivit tvungen att sätta tillbaks orginal kulspetspennfjädrar, RS-fjädrarna blev för hårda i kombo med 91cm spårvidd.ingen som hunnit testa hårdare fjädrar i framvagnen?
Jag körde med fjädrar och retainers från -09 Lynx RS nästan hela förra vintern och tyckte det blev kanon. Monterade den smalare s36 framvagnen i höst och nu har jag blivit tvungen att sätta tillbaks orginal kulspetspennfjädrar, RS-fjädrarna blev för hårda i kombo med 91cm spårvidd.
står i katalogen att det ska vara 97cm. stämmer inte detta?-11 Freeride. har väl ca 100cm standard spårvidd
På min förra och förr-förra Lynx slet jag bort detta plastskydd. Men i år har jag låtit det sitta kvar. Mitt resonemang är typ: Har BRP ägnat tid, energi och pengar på en plastbit som ska sänka temperaturen med x antal grader så bör man kanske lita på detta. Hade det sänkt temperaturen utan skyddet, så hade dom väl knappast utvecklat och montat det från första början... inbillar jag mig.Nu när jag själv är ägare av en freeride undrar jag, kan man låta plasten på variatorskyddet sitta kvar? Blir det för varmt eller?