jag har nog underskattat raspen,for i kväll mot bodsvedjan å det var ju som ett salsgolv, efter det så sladdade jag gruvberget,nya leden under 97;an sävastån mot skoterstugan,inspekterade då bäcken som går från gamla sävastv till ån,och jag tvivlar på att den går att anv något i vinter,stora isblock som låg huller om buller,svängde då av ca 100 meter tidigare på en äng där det var ordentligt med skoterspår,men jag fällde upp sladden i fall att.....sladdade sen till stugan-kraftlinjen mot sunderbyn- tillbaka mot stugan, vid kvavisträsket kopplade jag av sladden å chansade på att ta mig efter bäcken mot nötmyran å det gick då bara fint,så jag sladdade hela bäcken å vände på nötmyran å for till baka till kraftlinjen,sedan mot sävastån igen å till sävastmaskin, en nätt liten tur på 7 mil men nu är lederna kanonfina,synd bara att en del kör på tok för fort nu,även jag själv måste jag erkänna.En sak jag märkte att det måste efterdras alla bultar och muttrar på nysladden för fästet till dragkedjan gled ner på stången samt att bladet hade glidit bakåt mot kladdrullen men dom bultarna åtgärdade jag på plats, Nä nu ska jag vila några dagar från sladdningen i alla fall,kosmiskt ont i högerhanden efter dagens tur,men inga fastkörningar i alla fall.