Polaris 2013

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
11seriens vikter har en aggressivare kurva, växlar på hårdare lägre ner i registret.

Phu, nu är jag för nördig, har aldrig haft en polle men ändå ska man hålla koll på allt. Vilka variatorgrejjer man ska ha i alla skotrar. Inte bara i de maskiner man själv skruvar i :) nu får jag snart lägga ner!
Ska man kunna något, så ska man väl ändå kunna ALLT! Om skotrar iaf =)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Ingen aning därför jag frågar då du verkar ha en sådan maskin, jag vet bara måtten på pro rmk och assaulten.
Men skulle dom vara 44.5 så kan du gå ner till pro rmk bredd om du vill.
Tack och bock!
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Amerikanska handlarna verkar få sina reparationskit till drivaxeln senast 4 jan, o kunderna verkar få en dunk olja som komp. för att de måste in och uppdatera drivaxeln.
Saxat från det brev som ska gå ut till alla amerikanska kunder:
The repair kit is shipping to your dealer now. While the repair procedure will take no more than 30 minutes to perform,
dealer service schedules vary so please contact your selling dealer at your earliest convenience to schedule a service
appointment. As a thank you, for your loyalty to Polaris, we have enclosed a coupon good for one free gallon of VES Synthetic Oil.
Once the Service Bulletin has been completed, you can use the voucher at your dealership to pick up your free oil.

Hela pdf:en finns att ladda ner här (se post 32): http://www.hardcoresledder.com/forums/505-switchback-assault-rmk-pro-ride-chassis/606462-major-drive-shaft-problemson-2013-pro-rmks-4.html
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Amerikanska handlarna verkar få sina reparationskit till drivaxeln senast 4 jan, o kunderna verkar få en dunk olja som komp. för att de måste in och uppdatera drivaxeln.
Saxat från det brev som ska gå ut till alla amerikanska kunder:
The repair kit is shipping to your dealer now. While the repair procedure will take no more than 30 minutes to perform,
dealer service schedules vary so please contact your selling dealer at your earliest convenience to schedule a service
appointment. As a thank you, for your loyalty to Polaris, we have enclosed a coupon good for one free gallon of VES Synthetic Oil.
Once the Service Bulletin has been completed, you can use the voucher at your dealership to pick up your free oil.

Hela pdf:en finns att ladda ner här (se post 32): http://www.hardcoresledder.com/forums/505-switchback-assault-rmk-pro-ride-chassis/606462-major-drive-shaft-problemson-2013-pro-rmks-4.html
Blir intressant å se om vi får nån kompensation i Sverige!?
 

brother_mats

Medlem
14 mar 2007
42
0
1
Någon med en 163" som kan berätta lite hur dom upplever att dom är att köra tacksam för svar :)
Upplever 163:an som mer "förlåtande" vid brant skråkörning, och sen slipper man stå på dyna lika ofta för att hålla nere skidorna då de börjar bli riktigt brant ;)
 

John_88

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
Gällivare
Detta låter ju bra, blir nog mest troligt en 163" istället för 155", hur är det med motorn känns det att man har den där längre mattan eller jämnar man ut det med lite fix och trix med variatorerna ? ;)
 

Chaz

Välkänd medlem
1 dec 2010
112
0
6
Luleå
Fick ihop 3,5 mil på min Pro-RMK i helgen och drivaxeln höll, remmarna likaså. Riktigt nöjd, fotstegen är fantastiska! Hoppas bara man inte slår knäna i dom för då lär det göra ont.....
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Detta låter ju bra, blir nog mest troligt en 163" istället för 155", hur är det med motorn känns det att man har den där längre mattan eller jämnar man ut det med lite fix och trix med variatorerna ? ;)
orken är det nog inga problem med ska lägga på vikt i min variator då min varvar 8400typ
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Tror man ska tat lugnt med att vikta på variatorn än.. Snön som man kört i än så länge ger knappt mer motstånd än att hissa upp boggien å tomgasa.. Risken är att du är 2-400 varv kort när säsongen börjar vara som bäst uppe i fjällen.. Bara en tanke..