Polaris 2013

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Mm.. det kan man tycka... Alla verkar ha hur mkt som helst att göra idag också. Fan får nog bli en komplett Holz framvagn.... feck
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Om man ändå måste vänta på delar från staterna när man beställer via sin lokala handlare kan man väl lika väl själv beställa direkt från staterna? Bör ju vara bra mycket bättre pris..
 

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Om man ändå måste vänta på delar från staterna när man beställer via sin lokala handlare kan man väl lika väl själv beställa direkt från staterna? Bör ju vara bra mycket bättre pris..
Precis! Värdelöst! Borde iaf finnas i sverige tycker man!
Jaja nu blir det en Zbroz framvagn iaf. Säljer orginal om någon är intresserad.

Mvh // Johan
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
nån som fått sin drivaxel knäckt som satt dit stålaxeln istället? Fick veta idag att nya axlarna kommer först V.3 å så länge vägrar jag vänta på maskinen min..
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
nån som fått sin drivaxel knäckt som satt dit stålaxeln istället? Fick veta idag att nya axlarna kommer först V.3 å så länge vägrar jag vänta på maskinen min..
Får igen min maskin i morgon med Assault axel monterad och ny rem,min gick inte av utan nedre driv/drev skivan eller va man kan kalla det började att "skeva" som en gammal cykel fälg,

Ska det komma nya axlar då?för min återförsäljare hade inte hört nånting om andra bytesaxlar,
klämmorna börjar iallafall skickas ut till handlarna nu i mellandagarna vad jag vet
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Kom på har ett annat problem eller problem å problem,när jag lägger i backen backar,( bakåt så klart) å trycker på knappen för att åka framåt igen,stannar motorn och vänder,"R" släcks jag trycker på gasen och vipps så kan man flyga över styret för motorn är fortfarande på back,är det nån fler än jag det problemet?
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Axlarna som kommer då är extra kontrollerade. Sen åker ju klämmorna på sen. Undrar bara vad Polaris Sverige säger om att sätta Assult axeln på. Visst är den inte optimal för belt driven säger folk men den axeln satt ju trots allt på demo maskinerna så helt fel ska det ju inte vara..
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Varför ska inte den axeln vara optimal för beltdrive? tydligen ska vikten inte vara så mkt tyngre än en orginal PRO axel med klämma och den lä ju vara rak och hålla för det mesta,e ju bara att pröva smäller remmen så får man väl pröva att få en ny på garanti för dom ska ju hålla/bytas vid 330 mil så pajjar dom innan det så kanske man får en ny
 

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
det är inget fel på assault axeln i sig det är bara det att det inte finns något korrisionsskydd på axel tappen, på assaulten ligger den i oljebad.
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Jamen då får dom montera en assult axel nu å sen byta till den nya när den ska in på första serivcen..

det är inget fel på assault axeln i sig det är bara det att det inte finns något korrisionsskydd på axel tappen, på assaulten ligger den i oljebad.
 

WingspeedRacing

Aktiv medlem
23 dec 2012
56
0
6
Finns inga nya Pro RMK axlar att tillgå i sverige än, så alla drivaxel haverier får stålaxeln från RMK Assaulten just nu, Problemet är somsagt att det inte är nått rostskydd på axeltappen, men med lite kopparpasta på axeländen funkar de bra med Belt-driven ändå
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Jäkla tugg om soppa och oktanlägen hit och dit.
Kör på 91 läget och 95 oct funkar kanon på dessa motorer.
Är mer rädd att köra på 98 då den brukar vara gammal pga dålig åtgång.
Får man DET så har man andra problem.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Någon som kopplat ur gasbrytaren på sin -13 ?
Ska koppla ur min men inte kollat hur det ser ut på nya gasblocket men borde ju inte vara några konstigheter på detta heller. Var ju snabbt gjort på tidigare modeller.