Polaris 2013

Peppppe

Medlem
7 dec 2011
22
1
1
Norrbotten
Är de nån som har koll på hur shims brickorna ska sitta till sekundär variatorn? På min sitter alla tunna brickor innanför sekundären . Har remsat en variator rem efter bara 7 mil så nånting är fel , remmen höll 160 mil på min förra PRO . Nån som kan kolla på sin rmk? 11-13 spelar nog ingen roll
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Första tvekningen i motorn idag, körde en bit led och motortempen låg på 53, lägger ner den i en burk och den misständer eller vadfan som hände, motorlampan börjar lysa men slocknar lika snabbt igen sen inga problem resten av dagen. Körde 95 och 91-non läget.

36 mil har den gått och jag tänkte lämna in på 50 mila service innan fjällen på nyår men ÅF öppnar först 2-jan igen.

Något som kan vara värt att göra ifall man kör mer än 50 mil innan servicen? Spänna mattan?
 

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Nån fler som har problem med remmar! Min slirar hela tiden nu så remmen är slut! (13mil) har blockoff plates och silikonat buken!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Nån fler som har problem med remmar! Min slirar hela tiden nu så remmen är slut! (13mil) har blockoff plates och silikonat buken!
Har du släppt på bromshantaget :) nä men det känns som det måste varaa något fel i sekundären, typ en fjäder som är av eller fel fjäder från fabrik?
 

bummse

Medlem
23 dec 2012
48
1
1
Japp det blev en stålaxel för mig. Det kommer nya axlar enligt Polaris som är förstärkta på nå viss. Lev ca 4 Veckor. ja kommer behålla assault axeln...
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
då har man provat 91-non läget idag o jävlar vad rappare den blev dock så tändes DET lampan igen så det är som asker sakt att den övervarvar har beställt nya 11-68 som dom får sätta dit ist för 10-68 :)
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Nu har jag inte läst hela tråden men att den övervarvar har normalt sett inget med att skotern varnar för DET = knacksensorn.

DET =att skotern knackar, tyder väl troligtvis att soppan är för dålig/för lite oktan.

Sen om ni Polaris freaks har något spec med era maskiner eller om jag helt är ute och vevar i luften så har jag haft fel förr.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Den "klipper"på övervarv,inbyggd säkerhet,inget konstigt med det,men 12orna funkade fint på 10-68,men tror att-13 har"lite"mer hp,samt"lättare drivning,därav vissa har problem med övervarv på 10-68,kanske 11-68 är botemedlet(havsnivå)?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Nu har jag inte läst hela tråden men att den övervarvar har normalt sett inget med att skotern varnar för DET = knacksensorn.

DET =att skotern knackar, tyder väl troligtvis att soppan är för dålig/för lite oktan.

Sen om ni Polaris freaks har något spec med era maskiner eller om jag helt är ute och vevar i luften så har jag haft fel förr.
DET lampan tänds vid hastiga övervarv också, dock brukar inte ecu:n hamna i limpmode när det gäller övervarv, utan det är bara vid "riktiga" knackningar.