Nu hänger jag inte riktigt med, var det inte detta somPpoon var så bra, därför du bytte Summiten för den sög ju i skogen om jag förstod rätt?Det finns ju en annan sida av det här med variator setup.. Framkomlighet! Poon är byggd för att köras på ett speciellt sätt och med en rätt given förar input.. Ska som vara exposion under huven när Tummen trycks in, och nästan bromsa så du flyger över styret när du släpper gasen.. Och gasen får endast hållas mot stoppen längre än typ1,5sek när du gör 180graders vändningar då det är för brant eller du kört in i en återvändsgränd!
Med 11-70 blir det skidoo karaktär.. Slö och svåråkt, maskin känns 20kg tyngre och vid extremt puder får man kämpa för att få upp maskin på snön.
Ser attnågon skriver att det matar bra, jo det gör det förmodligen efter led och hårt packad snö, men är det det vi vill med våra lös snö racers.. Vi kommer aldrig ha en susning mot skidoo i sånna förhållanden, inte ens med turbo..
Som jagheterdaniel säger finns det dom som gillar skruva.. Men det finns även dom som föddes med bensinångor i blodet, och ett motoröra utöver det vanliga, tror att alla med motorsports bakgrund lider av samma sjuka... Vi mår dåligt när en motor ligger och arbetar på max moment.. För vi har alla fått titthål i kolvarna, eller när man övervarvar så man tar ut 120hp istället för 140..Krillekravall, vad skulle du då rekommendera för setup till en 155" utan tied? Vad kör du med?
Tja kompis.. Ja såå är det.. Sa aldrig att xm va dålig på allt! Gå tebacks å läs mina inlägg så ser du att jag skrivit att jag kommer sakna xm till våren i vindpinad eller tösnö.. Däremot går dom inte i puder när man inte kan få farten med sej.. Dvs. Bland träden.. Tro mej jag har försökt hålla stumt som Corey Micku, de funka faan så dåligt..Nu hänger jag inte riktigt med, var det inte detta somPpoon var så bra, därför du bytte Summiten för den sög ju i skogen om jag förstod rätt?
Är det ändrat att med "fel" grejor i poon så får den stryk av allt även med avgaskarusell mot Summiten men när du hade Xm:en så var den dålig fastän du hade den "Dialed in"?
Har jag förstått detta rätt? Du verkar ha provat det mesta så det känns som du vet vad som funkar men när man funderar på att byta maskin kan det vara skönt att veta om man kanske inte skiter i det blå skåpet om man köper en Xm och byter bort Pron.
Okej som jag skrev kanske blev otydligt men var inte menat som ett påhopp. Du verkar ha provat en hel del och som sagt åker en Pro nu men funderar lite på både Xm:en samt även A-c:n, Så glad för alla som provat dessa och kan dela med sig.Tja kompis.. Ja såå är det.. Sa aldrig att xm va dålig på allt! Gå tebacks å läs mina inlägg så ser du att jag skrivit att jag kommer sakna xm till våren i vindpinad eller tösnö.. Däremot går dom inte i puder när man inte kan få farten med sej.. Dvs. Bland träden.. Tro mej jag har försökt hålla stumt som Corey Micku, de funka faan så dåligt..
Har en vän som alltid parkerar bredvid mej hjälper mej lös.. Sen kör han till toppen, vänder och kör branten några ggr till!
Jag har tvålat honom en gång bland träden, parkerat bredvid honom.. Fortsatt till toppen med ett leende på läpparna, gissa när det var... Jo när han körde turbo...
Såå, tyvär.. En fel settad proo är tusen gånger sämre än en som du sa dialed in xm...
Så det inte kan missförstås.. Jag är supernöjd med hur poon funkar.. Sen att det gått nån rem för mycket är något helt annat, modden jag gjort har delvis löst detta.