Efter att en limning släppt och åkt ut en aning så bestämde jag mig att nita fast den gjutna alutriangeln på nedre a-armen.
Sagt och gjort så borrade jag upp hålet och i samma veva rann det ut en ganska stor mängd vatten, ännu mer kom det när jag laddade med tryckluft, då vid infästningen närmast chassit.
Att fylla rören med smälltvatten verkar inte helt lyckat, kraften som blir vid frysning blir enorm och trycker nog med lätthet isär limningen.
Nån mer som reflekterat över detta?
En polare råkade ut för att limningen släppte, när han sedan bytte till en Zbroz-framvagn så vet jag han sade att det rann ut mycket vatten från bägge sidor när han skruvade av orginal-armarna.
Polaris verkar vara jäkligt kinkiga på att byta ut a-armar på garanti också fast det är helt klart att det är fuskjobb på dom där limningarna! Dom bortförklarar sig med repor under skidorna och att det var en hårfin spricka i färgen vid svetsen på övre armen. Det ansåg då vi hade orsakats av att den undre släppt så det blivit mer påfrestning på den övre.
På amerikanska snowest-forumet så är det endel folk detta har hänt för också. Att det blir påfrestningar på resten av framvagnen är det inte så svårt att fatta, för många går ju dämparen åt helvete för med (böjd kolvstång).
Deras svetsar ger jag inte mycket för heller, detta är med all sannolikhet det som orsakar att det kommer in vatten:
http://i45.tinypic.com/1iehiv.jpg
Det finns ju inte något dräneringshål längst ned på A-armen så att det är sådär kan ju inte vara annat än konstruktionsfel. Varför gör man inte passformen bättre på "urgröpningen" och lägger svetsfogen runt hela? Fruset vatten kan ju förstöra rätt mycket som sagt.
Polaris, ställ er bakom er produkt och byt ut skiten snarast!