Varför köper man en begagnad variatorrem?den var inte ny men stog i mycket gott skick fick den för 1100 men snöret som håller ihop remmen på ena sidan är som gått som borta hela vägen men den håller ihop än här är länken på remmen ser inte så dum ut från ena sidan http://www.blocket.se/lulea/Variatorrem_Polaris_3211115__IQ_RMK_Rush_etc_45889795.htm?ca=2&w=3
tycker dom är för dyra nya sen hade den ju kunnat vara fräsh också har jag sparat in halva priset o kanske endå kört 100 mil på denVarför köper man en begagnad variatorrem?
Tackar! Jo, har bett dom att skruva upp pumpen lite mer och jag har ställbara vikter och ny helix på den... Hann dock aldrig testa den setupen innan den skarGrattis egodeus till kolvarna! Varmkör noga, se till att få oljepumpen uppställd och bered dig på att få vikta på variatorn... :bigsmile:
Good will från handlaren.polaris garanti eller godwill från handlarn?? tacksam för svar. blir ett samtal till min handlare imorgon
!!
Vad kör du för Helix?Tackar! Jo, har bett dom att skruva upp pumpen lite mer och jag har ställbara vikter och ny helix på den... Hann dock aldrig testa den setupen innan den skar
Får väl hänga på lite vikter på en gång kanske, vi får se hur den kommer att gå.
Har försökt fått tag i dig ang. motorkuddar! Kolla pm. MvhMotorstöd hjälper lite men inte allt som behövs
4195 med helix, vikter och primärfjäder. Sekundären behåller man orginalfjäder i.säljer diablo till polaris också? vad fick du ge?
Dåligt med info... Han sa det, men jag kommer inte ihåg. Dom hade tydligen testat en hel del helixar, vikter och fjädrar innan dom tog fram kittet. Christan på KNR har ju kört en hel del dragracing med tvåtaktare, så han kan variatorer rätt braBlir intressant att höra hur KNR kittet kommer funka i tungföre med fullgas som det lätt kan bli nu över påsk. Känns våldsamt med 44 helix och vikter som lastar på ordentligt mer än org. Har du mer info om Helixen?
okey har dom nån hemsida?4195 med helix, vikter och primärfjäder. Sekundären behåller man orginalfjäder i.
Avsevärt lägre temperatur på variatorerna enligt Christian på KNR.