Polaris 2013

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Wössner-kolvar på väg in som ersättning för de polaris-kolvar som verkar vara omöjliga att få hem nu... Skulle få det bytt på garantin. Skönt att ha skoter under påsken :)

Yaskarpo

Aktiv medlem
9 nov 2007
73
7
8
Norrbotten
Grattis egodeus till kolvarna! Varmkör noga, se till att få oljepumpen uppställd och bered dig på att få vikta på variatorn... :bigsmile:

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Grattis egodeus till kolvarna! Varmkör noga, se till att få oljepumpen uppställd och bered dig på att få vikta på variatorn... :bigsmile:
Tackar! Jo, har bett dom att skruva upp pumpen lite mer och jag har ställbara vikter och ny helix på den... Hann dock aldrig testa den setupen innan den skar :D

Får väl hänga på lite vikter på en gång kanske, vi får se hur den kommer att gå.

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Tackar! Jo, har bett dom att skruva upp pumpen lite mer och jag har ställbara vikter och ny helix på den... Hann dock aldrig testa den setupen innan den skar :D

Får väl hänga på lite vikter på en gång kanske, vi får se hur den kommer att gå.
Vad kör du för Helix?

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Vad kör du för Helix?
Köpte ett kit från KNR Sledtech i boden med vikter, primärfjäder och helix. 44 grader på helixen, ställbara vikter och guldfjäder i primären. Har inte mer info i huvudet tvärr.

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Blir intressant att höra hur KNR kittet kommer funka i tungföre med fullgas som det lätt kan bli nu över påsk. Känns våldsamt med 44 helix och vikter som lastar på ordentligt mer än org. Har du mer info om Helixen?

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Blir intressant att höra hur KNR kittet kommer funka i tungföre med fullgas som det lätt kan bli nu över påsk. Känns våldsamt med 44 helix och vikter som lastar på ordentligt mer än org. Har du mer info om Helixen?
Dåligt med info... Han sa det, men jag kommer inte ihåg. Dom hade tydligen testat en hel del helixar, vikter och fjädrar innan dom tog fram kittet. Christan på KNR har ju kört en hel del dragracing med tvåtaktare, så han kan variatorer rätt bra :)

Ska återkomma med info om hur jag upplever det, då jag får köra på den. Skotern är ju på verkstan just nu och snart tillbaka med Wössnerkolvar och en ny cylinder. Antar att dom lägger över skotern i inkörningsläge dessutom.