Polaris 2013

K

krickus

Jaha de blev att behålla "the black pearl" en säsong till! men fundera på att byta slutburk. men vilken slutburk ska man köpa för att få mest effekt?
Effekt som produkt av av en slutburk kan du glömma. Vill du ha lite mer mos, köp en PAR topp istället. Kostar 3700.

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Effekt som produkt av av en slutburk kan du glömma. Vill du ha lite mer mos, köp en PAR topp istället. Kostar 3700.
hur kan det då komma sig att tikkas burkar ökar varven med ca 250 varv då? inte är det då nån förlust fick vikta på min variator efter jag satt dit burken

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Jaha de blev att behålla "the black pearl" en säsong till! men fundera på att byta slutburk. men vilken slutburk ska man köpa för att få mest effekt?
jag rekomenderar tikkas ppc burk fick 250varv mer med burken på min pro -13 den är dyr men det funkar fick som sakt vikta på variatorn för annars tändes DET lampan provade byta mellan orginal o den några gånger för att vara säker :)

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Aha, du var med på snowcheck-vinnar resan med då?

Polaren berättade om Ryan med, han körde 910 Carls Cycle-kit. Den lät förjävla gott det man hörde ifrån vad polaren filmat med hjälmkameran.

Kan hoppas dom slumpar bort det gamla kittet, men är frågan kan man "leva med" det gamla om man nu kommer sig för att byta i boggien? ;)

Skall tilläggas att jag tror jag är nöjd med boggien som den är. Så finns ju annat att lägga stålarna på om det är så.
Ryan ja...hade lite problem med sin turbo maskin så han fick lov att köra orginal några dagar vilket han inte var van vid. Gjorde en liten film från vårt äventyr. Sappa till 3:00 för att se när Ryan får montera av skidan efter att ha satt fast skotern mellan två träd.

http://www.youtube.com/watch?v=1gU_lzgpmyM

Polaristurbo

Medlem
18 maj 2013
12
0
1
Skogen
jag rekomenderar tikkas ppc burk fick 250varv mer med burken på min pro -13 den är dyr men det funkar fick som sakt vikta på variatorn för annars tändes DET lampan provade byta mellan orginal o den några gånger för att vara säker :)
Okej då blir det en tikka burk! men vilka vikter satt du dit för att inte DET lampan sku tändas? :)

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Okej då blir det en tikka burk! men vilka vikter satt du dit för att inte DET lampan sku tändas? :)
jag körde 11-68 innan så sattte dit 11-70 men det värkar vara olika mellan skoter till skoter börja med 11-68 får du övervarv prova edvards rtr kitt med 11-70 vikter black/purple i sec och 140-340 slp fjäder i primär :)

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Börjar dra ihop sig (det går åt rätt håll iaf).

Bara jag som tänker uppgradera maskinen lite istället för att byta?

Peak Multiduro 2.5 (behöver jag byta drivhjul? Är det inte 2,86" redan?)

Finns det några klockrena Vkitt att köpa? Speedtech/Rverkstan? Vilhelmina Polaris? Ebay?

Har ju satt dit Slp:s justerbara vikter. Men det är ju inget "kitt"

Så, vad gör ni / eller har för tankar kring ovan?

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas

Finns det några klockrena Vkitt att köpa? Speedtech/Rverkstan? Vilhelmina Polaris? Ebay?

PMa ditt nr eller email så kan jag vidarebefordra uppgifterna till polarn, han har en testkörd peka 2,5 som han säkert vill bli av med!
Kan ju säga att man blir lite lurad av trimfirmorna som säljer toppar pipor mm som säljer hela kit åsså tycker dom man ska slänga i slp 140-340 googla hur dom mäter eller jämnför med Org så fattar ni att trimmet inte gett så många hp som det står på pappret.

woxis

Välkänd medlem
26 jun 2013
159
0
16
Har fått ett kanon pris på en ny rush 800 Le 2013 ( Den vita )

Någon här som har ?

Vad tycker ni om den ?

Har läst att Rmk med årsmodell 2013 har hafft problem med driv axeln !

martinohman

Välkänd medlem
25 dec 2010
340
0
16
luleå

Någon här som har ?

Vad tycker ni om den ?

Har läst att Rmk med årsmodell 2013 har hafft problem med driv axeln !
Har aldrig provkört en men så där kan jag inte uttala mig. Drivaxeln är det bara RMKn som haft problem med så den behöver du inte oroa dig över.

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå

Uppdatering för mig också. Andra dämpare fram, lite färg på vissa saker och eventuellt mixtra mer med fjädrar i variatorerna, tips mottages gärna. Kanske fixa ett motorstöd också när man ändå har isär skotern.

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16

Vad tycker ni om den ?
Har provat en sån på en rejäl sväng och den var grymt rolig att köra!
Gick att piska den rejält på gropig led,bara nypa på gasen för att skicka skidorna i luften! :)
I lössnö är den säkert ingen höjdare men när jag provade den var det mars och snön hade börjat sätta sig och bli mer packad och då var den riktigt kul!
Gick köra hur långt som helst på rullen utanför spåret. :evil:

Dock satt det 44 matta på den,tveksamt om det var standard(?).

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
På den rush 800 le sitter det 38mm matta standard ,tror att det bara är switchbacken pro-r från årsmodell 2013 som har 44 som standard och dom tidigare har 38

Har provat en sån på en rejäl sväng och den var grymt rolig att köra!
Gick att piska den rejält på gropig led,bara nypa på gasen för att skicka skidorna i luften! :)
I lössnö är den säkert ingen höjdare men när jag provade den var det mars och snön hade börjat sätta sig och bli mer packad och då var den riktigt kul!
Gick köra hur långt som helst på rullen utanför spåret. :evil:

Dock satt det 44 matta på den,tveksamt om det var standard(?).

nille

Aktiv medlem
14 aug 2004
60
0
6
Har dom kommit fram till nån slags lösning på dom remproblem som varit, pratades bland annat om att byta sekundäraxeln osv? Eller hoppas polaris på att man glömt bort allt under sommaren så att det inte blir åtgätdat under denna säsongen heller?
Ska väl inte vara så jävla svårt för polaris, som inte haft nämnvärda remproblem på -11 och -12, att reda ut vad fan som är problemet då det i princip är samma skoterjävel nu men MED rembekymmer??????????????

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.159
989
113
Stora Blåsjön
Har dom kommit fram till nån slags lösning på dom remproblem som varit, pratades bland annat om att byta sekundäraxeln osv? Eller hoppas polaris på att man glömt bort allt under sommaren så att det inte blir åtgätdat under denna säsongen heller?
Ska väl inte vara så jävla svårt för polaris, som inte haft nämnvärda remproblem på -11 och -12, att reda ut vad fan som är problemet då det i princip är samma skoterjävel nu men MED rembekymmer??????????????
Jag är helt övertygad att det inte är något större remproblem på 13, däremot så levererade polaris riktiga skitremmar av "3211115" remmen vintern 2013. Dom som kom i den senaste batchen runt april maj verkar dock funka, peppar peppar...

fadern111

Välkänd medlem
12 mar 2012
204
0
16
Luleå
Har inte ens hört talas om att det skulle finnas något variatorrem problem?! Har då kört en hel säsong på samma rem utan problem.