Fundering ang köp av pro rmk

martinohman

Välkänd medlem
25 dec 2010
340
0
16
luleå
hur går det att hoppa med en pro? vet att assaulten är betydligt bättre men undrar om det går att hoppa alls med pron, snackar inte ramphopp nu men typ 10-20 meters bc-hopp. provade några med min rmk dragon och boggiedämparn tog semester efter några 10-15 meters...
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Det går utmärkt att hoppa med pro rmk:n, dock kan man behöva spänna boggiefjädern något varv och då kan den bli lite hård. Så det bästa är att byta dämpare, men klart det funkar helt ok original också beror på vilka krav man har... jag personligen föredrar mjuka dämpare men som ändå tar upp alla smällar så för mig blev då dämparbyte runtom.
 

LinusG

Aktiv medlem
20 feb 2011
72
0
6
Älvsbyn
Började tänka på en sak ang isrivare, kan det inte vara ide att köpa "vajerisrivare" som alltid är nere så borde det ju inte vara något problem? då behöver man ju inte bry sig om att fälla upp rivarna för att man tex ska backa. Någon som har vajerrivare på sin pro?
Hej.
Min ena i boogin gick sönder så jag inhandlade vajer i nödlösning då orginal var restade, detta var bara skit i den snö jag körde då, de fungerade inte de minsta enl min uppfattning, nu har jag dock fått tag i en ny att montera dit å då åker vajerisrivarna upp på någon hylla igen.. :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
alltså ett sånt som sitter på denna? http://www.blocket.se/pitea/Polaris_Assault__12_kanon_fin_39979453.htm?ca=1_9&w=3
kan få lös kittet för 10 000 ungefär, passar det till pro och är det värt det?
Är det 10k för en rundgång så är det bra pris tycker jag, det passar även pro:n.
Är det bara framdämparna är det dyrt.
Körde förut med evol x i framvagnen, men bytte till float evol istället och jag upplevde ingen skillnad, bara lite lättare :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
var det för alla dämpare? verkade nästan billigt tycker jag.

Får man fråga vart du handlade asker?
ja det var för alla dämparna, boggie kitet köpte jag på minhoj.se för 9k sen fram dämparna får man för ca 5-7k beg/nytt. Annars finns även framdämparna på minhoj för 9k. Sen kan man ju alltid sälja iväg originaldämparna så blir det inte allt för dyrt..
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Jo, var hos minhoj.se jag hade kollat.

japp, men svårt sälja dämparna på skotern måste jag säga, inte måna i min bekanskap som vill köpa. Försökt sälja till en kollega men det gick inte=O)
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Är det 10k för en rundgång så är det bra pris tycker jag, det passar även pro:n.
Är det bara framdämparna är det dyrt.
Körde förut med evol x i framvagnen, men bytte till float evol istället och jag upplevde ingen skillnad, bara lite lättare :)
Är det inte skillnad på bredden på framvagen och även på dämparna?
Helt annan fråga då, samma framvagn Pro rmk som vanliga rmk?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Är det inte skillnad på bredden på framvagen och även på dämparna?
Helt annan fråga då, samma framvagn Pro rmk som vanliga rmk?
jofan assault framdämparna är 1" längre än pro dämparna., men i boggien är det samma.
standard och pro har samma framvagn, är bara dämparna som skiljer i "kvalité".
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Har du nån länk till dom så man kan se hur dom ser ut?
Google is your friend...
Men dom funkar antagligen som alla vajerrivare, bättre än inget, håller för backning men river sämre än original.
Men, dom river säkert tillräckligt bra för alla utom dom som köpt en moutainmaskin för att dra pulka.
=)
 

MP_Swede

Välkänd medlem
31 dec 2008
178
0
6
Bålsta
Hör med Polaris i Mora, dom skulle ta hem ett par som jag såg på en PRO RMK och dom såg riktigt nice ut.
Ska själv köpa ett par när jag sätter på 51mm på min Ruch Switchback.