Nosecone blockoff är framförallt bra om man parkerar utomhus/kallgarage. Har man skotern stående i varmgarage blir det aldrig ett problem, som jag upplevt det iaf.
Om snön som samlas där aldrig får tina ur så byggs det (efter vad jag hört) bara på tills du har ett cm-tjockt islager runt styrstagen.
Som sagt bara vad jag hört-jag förvarade min i varmgarage hela förra vintern, har dock monterat ett nu "bara-för-att"
Snöskydd på variatorsidan i fotholken monterade jag dock förra vintern-ett snabbt tillyxat, enbart fastsatt med buntband. Tillverkat av rostfri hålplåt som jag hade liggande i garaget-fungerar lååångt över förväntan! Utan att veta vill jag påstå att det ska fungera hur bra som helst att ta stötfångargaller (sånt där fränt stylingtillbehör man kan köpa på Biltema för 70
nät från glödskyddet till öppenspisen eller liknande-vad det handlar om är bara att stoppa snön man sparkar in mot sekundärvariatorn.
Jag trodde att man skulle behöva täcka hålen med duk, mesh eller liknande, eftersom hålen i plåten jag hade är ~2mm och sitter tätt, tätt-men buken var otroligt nog nära kruttorr under sekundären.
Innan montering hade jag problem med att remmen slirade vid lössnökörning, efter montering var det helt borta.