Nästa gång du byter rem kör en mil och titta på slit ytan och gämför med den gammla så förstår du vad vi menar. Så skulle jag tro kord trådarna ska mjukas upp under några mil för att hålla bättre. Som t.ex ett par vinterdäck på en bil ska dubbarna köras in för att sitta kvar så länge som möjligt.
Många hävdar också det är bra att sätta remmen åt fel håll och köra en bit och sedan sätta den rätt. Dragrace åkare brukar också köra däcken åt fel håll en repa och sedan vända dom åt rätt och påstår dom håller längre då.
Inkörning eller ej. jag körde 55 på första remen och 5 på andra. den första var inkörd inte den andra.
En kompis körde ca 50 mil med sin freeride och satt sedan på en ny 388 rem som någon här skrev höll för allt 391 inte höll för. och den höll hela 3 mil utan inkörning.
Så kör du inte extremt hårt är det inte direkt nödvändigt att köra in den men kör du hårt måste du dels för den inte håller varven och för att den inte håller. Innan jag började köra skog på det sätt jag gör nu så har jag aldrig haft problem om jag kört in remmen 3 eller 10 mil. brukade bara ta 2-3 mil på ledan och sedan vara nöjd men det räcker inte till nu längre.
Många hävdar också det är bra att sätta remmen åt fel håll och köra en bit och sedan sätta den rätt. Dragrace åkare brukar också köra däcken åt fel håll en repa och sedan vända dom åt rätt och påstår dom håller längre då.
Inkörning eller ej. jag körde 55 på första remen och 5 på andra. den första var inkörd inte den andra.
En kompis körde ca 50 mil med sin freeride och satt sedan på en ny 388 rem som någon här skrev höll för allt 391 inte höll för. och den höll hela 3 mil utan inkörning.
Så kör du inte extremt hårt är det inte direkt nödvändigt att köra in den men kör du hårt måste du dels för den inte håller varven och för att den inte håller. Innan jag började köra skog på det sätt jag gör nu så har jag aldrig haft problem om jag kört in remmen 3 eller 10 mil. brukade bara ta 2-3 mil på ledan och sedan vara nöjd men det räcker inte till nu längre.