Nä nu förtjänar du nästan en rak höger, köper kittet man själv ville ha och sedan ger du upp hoppet och inväntar naturkatastrofen "sommaren"! Skärpning ta med groggen ut i garaget och klia dig lite till i skallenSå nu vina kära forumvänner ska jag ställa min skoter under en presenning, häva upp en grogg och invänta sommaren.
väl mött.
känns som att de inte går veta att kvaliten är bra på pumpsoppa.. bättre med högoktan på dunk då. är lite som lösviktsgodis, oftast ´funkar kvaliten men ibland så är det nån gubbjävel som hostar i behållaren.Köpte vågen på netonets lagershop, hur kvallan är vet jag inte, men den är kontrollvägd ett flertal ggr mot vågen på jobbet och den verkar stämma.
Haha, du får väl skicka blommor redan nu så kanske dom mjuknar.
Nej jag kanske inte måste köra med IC, men det är ju mycket snällare på motorn (om man nu kan vara snäll på något man satt turbo på) med lite kallare luft. Jag såg hur han ställde sig till det och han har säkert rätt, men det känns inget bra utan. Vi får helt enkelt se hur det blir , den ska ju gå felfritt först
Jag har tänkt köra min på 98 med booster ihällt, eller på v-power ( varför litar du inte på den?)
Jag har även snackat lite med gubbarna på rallyklubben, den ena förespråkar inblandning av metanol i soppan, den andra att man ska blanda i tholen. Detta för att minska risken för spikningar.
Intressant det där om PAR vs orginal.
Ingen vet väl hur mycket man kommer ladda, och det är väl givet att man ställer på mer och mer ju mer tiden går, men jag har en illusion om att jag kommer kunna hålla mig till 7psi
Angående värmeutveckling, borde inte en IC samt ett större kylsystem hålla lite lite bättre koll på värmen?
Fast vart ska IC:n få plats?
Visa bifogad bild 16805
Nu är det dags för varmkörning och avfärd mot täkten för att mappa och reta grannar
Visa bifogad bild 16806
Ja jag vet, groggen följde med till fåtöljen, jag har kläckt lite funderingar samt googlar en massa å hittar mer att fundera på och lite eventuella lösningarNä nu förtjänar du nästan en rak höger, köper kittet man själv ville ha och sedan ger du upp hoppet och inväntar naturkatastrofen "sommaren"! Skärpning ta med groggen ut i garaget och klia dig lite till i skallen
Hahaha vafan, ja då förstår jag hur du resonerar med soppan.känns som att de inte går veta att kvaliten är bra på pumpsoppa.. bättre med högoktan på dunk då. är lite som lösviktsgodis, oftast ´funkar kvaliten men ibland så är det nån gubbjävel som hostar i behållaren.
inte får du ge upp nu! sålänge har du inte jävlats.. men hade inte skotertoken fått till en bra mapp för 98 i Sverige? kanske är någon som vill dela med sig av en hyffsat färdig mapp.?
skotertoken här på forumet byggde ju en 2011 assault silber turbo. som vad jag förstår köptes av bamsegrill här på forumet. som nu har sålt den. någon av dem borde ha kvar en map i datorn eller nått. men du hade inte mappen som förra ägarn kört med? som grund tänkte jag.Hahaha vafan, ja då förstår jag hur du resonerar med soppan.
Näve jag ska väl inte ge upp, men det är tungt när det inte går som man vill.
Ja en mapp vore ju nåt, finns det alltså någon som har en sån?? Vars har du hört detta?
Jaha, förklarar ju varför det numera heter 98+Sedan st1 tog över vpower så sjönk även kvaliten tyvärr så 98 eller vpower spelar ingen roll
Jaha, det är så det är alltså, fan man läser å läser å stoppar hjärnan full så man lyckas inte ens koppla ihop sån enkel infoskotertoken här på forumet byggde ju en 2011 assault silber turbo. som vad jag förstår köptes av bamsegrill här på forumet. som nu har sålt den. någon av dem borde ha kvar en map i datorn eller nått. men du hade inte mappen som förra ägarn kört med? som grund tänkte jag.
angående "DET" så kanske justerbar tändkurva kan lösa endel problem.
Du har redan skotertokens mapp i dendär dosan. E-key kan säkert hjälpa, men somsagt för att lycks helt så skulle jag ha lagt ut mer slantar och köpt en vipec ecu, så man får full kontroll på grejorna.Ja om någon av er läser denna tråd, stämmer våra misstankar, sitter någon av er på en "Map" till dessa?
Jag förlitar mig alltså helt på er där ute, och om det inte funkar så är det ju bara flaskan kvar
Jasså har jag? Fan det visste jag inte har han haft grejerna innan mig alltså?Du har redan skotertokens mapp i dendär dosan. E-key kan säkert hjälpa, men somsagt för att lycks helt så skulle jag ha lagt ut mer slantar och köpt en vipec ecu, så man får full kontroll på grejorna.
Okey. Det låter bra, känns som att det är värt ett försök iaf, så kan man se om man är helt off eller inte kanskeJag kan kolla när jag kommer hem om jag har kvar någon map, men vet inte hur mycket till hjälp den är. Det är bara en default map och alla inställningar som gjordes sparades inte ner till dator.
Men att få en map gör exakt samma sak som att ställa direkt på boxen. Alltså får du map i sifferform och du ställer efter det gör samma sak som att ladda in en map. Största skillnaden är att om boxen av nån anledning skulle nollställas faller den tillbaka till mappen som är laddad från dator.
Jo jag har testat med lägre ladd, den är lite snällare på DET då, men soppan räcker ändå inte på wot.Har du testat med lägre ladd?typ0.2-0.3 bar(3-4psi)det borde ju motverka knacksensor utlösning,eller så följ rådet ominblandning av race bränsle(spikar inte lika lätt på högre tryck)