Indy 500 Mountain Mod (IndyPro)

SpejseS

Välkänd medlem
4 okt 2010
291
0
16
Örnsköldsvik
www.youtube.com
Hjälp!

Nu har jag monterat handtagsvärmare och tumvärmare på'n, MEN jag har fått ett mystiskt problem, när jag ska varva ut han så varvar han bara upp till ca 7000 varv och sen sjunker varven ner till 6000 och han håller dom varven.

Jag har kollat stiften men dom ser perfekta ut, äre någon som vet eller har några förslag på vad det kan va?

SpejseS

Välkänd medlem
4 okt 2010
291
0
16
Örnsköldsvik
www.youtube.com
Liten update nu då!
Beställde hem ett par boggie hjul då dom gamla va så slut på.
Skoterdelen var iaf ganska generösa när det gällde dekaler 11st :eyebrows:

Var en sväng till fjälls nu i helgen också. Ganska gott om snö där ändå (ca 1,5m sur snö med ca 50cm puder ovanpå :nuts:

Bjuder dessutom på en liten puder film från helgen:
[video=youtube;vOPpocquWdM]http://www.youtube.com/watch?v=vOPpocquWdM&list=UUqEX1YqU9IaNBhJynL00kyQ[/video]

SpejseS

Välkänd medlem
4 okt 2010
291
0
16
Örnsköldsvik
www.youtube.com
Hej, nu har de varit lite väl tyst här tyck jag så jag kan ju göra en lite update på vad som händer. :)

Var till fjälls under påskhelgen och det gick ju ungefär som vanligt :suspicious:
Tätat kedjehuset me träplugg, knäckt styrstång, gaswireförlängaren av och oljebehållaren hål i (oljebehandlat motorutrymme)

Och nu när det är slutkört för säsongen så då åkte skotern i delar för sommarfix :blink1:

Fler bilder och planer kommer nog senare till helgen.

Last edited:

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Har en edge bulk med buk, fotsteg och tralingarmsinfästningar (en löstagen och lite knölad). Bara att popnita på en tunnel och du har helt plötsligt en rmk med edge framdel ;)

SpejseS

Välkänd medlem
4 okt 2010
291
0
16
Örnsköldsvik
www.youtube.com
Här kommer updaten jag lovade

Jag har köpt en tunnel kylare nu som jag ska modda dit och sen så blire fotstegsbygge :bigsmile:

En bild på en prototyp om hur fotstegen kommer kunna bli(inte klar)

Sen måste jag ta och köpa en ny oljebehållare samt lock, nya insugsgummin och en ny gaswireförlängare inför kommande säsong :)

Och en liten extra bild

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Inte råkar du vilja dela med dig av mått på fotstegen? :) Har själv fått tag på en tunnelkylare så dom under fotstegen åker bort!

Riktigt clean skoter du har! :)

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Tackar, tyvärr har jag inte bestämt mig än för hur långa eller breda dom ska bli så jag har inga mått än iaf!
Okej! Men om du kommer ihåg det när det finns mått får du mer än gärna PM:a dom till mig! :)

SpejseS

Välkänd medlem
4 okt 2010
291
0
16
Örnsköldsvik
www.youtube.com
Update time

Nu så börjas det igen med skoterbygget då jag till sist fått tummen ur och börjat göra något igen. :)

I helgen byggdes den nya styrstången då den gamla inte ville vara med längre.
Jag har beställt lite lager till drivaxeln som borde komma den här veckan så då kan jag kanske få ihop den såpass så det blir provstart till helgen (kommer film på det isf).

Tar och bjuder på lite bilder nu iaf och så hoppas vi på en provstart till helgen. :ciao:

linkaan

Välkänd medlem
9 dec 2013
148
1
6
Boden
ser bra ut hinner du till vintern ?

off topic såg din signatur spelutvecklare ? Sledsimulator ?

SpejseS

Välkänd medlem
4 okt 2010
291
0
16
Örnsköldsvik
www.youtube.com
Uppstart

Nu har skotern blivit ihop monterad och uppstartad :)
(Vilket var en ren mardröm då inget passade ihop längre då för första gången på 20år är inte chassiet sprucket och buken sitter fast med några nya nitar)

Byggde några nya dropbrackets till boggien + sänkte boggien fram.
Kablarna på styret gömdes bort med kabelstrumpa och ett par nya insugsgummin monterades :bigsmile:

Har dessutom lagat oljebehållaren som hade nötts håll på samt bytt locket till behållaren, sen så har jag lekt runt litegranna med dämpar inställningarna nu då krängningshämmaren åkte bort :amuse:

Tyvärr så blev det så omfattande ombyggnationer för att få dit tunnelkylaren så nya fotsteg kommer få vänta tills senare :tsk:

Så nu blire torr rycka fram tills snön kommer :p

Här kommer också filmen som jag lovade

[video]www.youtube.com/watch?v=vseYQrA1xa8&feature=youtu.be[/video]