Nu har det varit ganska tyst från min sida så jag måste väl visa att jag lever.
Det har faktiskt hänt ganska mycket saker här så jag ska göra en liten snabb genomgång så ni kommer ikapp :blink1:
Boggieskenorna började kännas veka så det byggdes förstärkningskenor som målades svarta, samt att balataremmen hade bestämt sig för att säga upp sig och då sattes en ersättare in men han blev också överansträngd så nu är det 3 stycken som kämpar för att hålla skidern i backen :eyebrows:
Uppenbarligen hjälpte det inte med 3 balataremmar ändå!
Sen så har jag dessutom kostat på den åt hel***et förmycke med nerdrevning, 2kugg, ny kedja, nya tändhattar, ny gaswire och svetsat grenröret då konan i den hade gått sönder.
Variatorerna fick en storstädning med rengjorda skivor och polerad helix.
Sen så började det komma lite problem! ena förgasaren hoppade lös, och då upptäcktes dessutom att en oljeslang gått sönder, men jaja, fixade det och motorn klarade sig utan skador, fortsatte köra den dagen och märkte senare att skotern började gå dåligt. Senare på kvällen blev det undersökning och det konstaterades att en av rullarna behövdes bytas, när demonteringen hade påbörjats märktes det att yttre skivan i primären är helt sönder sprucken :sad2:
Syns inte så mycke av sprickorna men här är en av dom mindre sprickorna.
Så nu är den stora frågan framme, kosta på och laga eller skaffa sig någon nyare och låta han gå i pension?
Sen så har jag även börjat med att bygga om ett husvagns underrede till släpvagns projekt och vet inte om jag ska göra en ny tråd för den eller om jag bara ska lägga upp här, vad tyck ni?