Polaris 2016

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Efter att ha kört pro rmk 800 i fyra år nu så har jag slagit på stort och beställt en pro rmk 600! :bigsmile:
Har varit riktigt nöjd med 800an men jag tänkte utmana mig själv lite och gå på en 600 för att se hur den står sig mot 800orna i vinter. Ska bli väldigt spännande! Har även fått tag på en ny serie 6 matta + nya dämpare från en pro rmk 800 axys som jag tänkte stoppa dit. Det är ju som den största nackdelen med 600an att den levereras med gamla mattan och dom lite sämre dämparna som satt på pron innan scandinavian beast gjorde entré.

Så nu är frågan om någon fler gått på samma spår och beställt en 600a till i år? :confused: :amuse:
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Efter att ha kört pro rmk 800 i fyra år nu så har jag slagit på stort och beställt en pro rmk 600! :bigsmile:
Har varit riktigt nöjd med 800an men jag tänkte utmana mig själv lite och gå på en 600 för att se hur den står sig mot 800orna i vinter. Ska bli väldigt spännande! Har även fått tag på en ny serie 6 matta + nya dämpare från en pro rmk 800 axys som jag tänkte stoppa dit. Det är ju som den största nackdelen med 600an att den levereras med gamla mattan och dom lite sämre dämparna som satt på pron innan scandinavian beast gjorde entré.

Så nu är frågan om någon fler gått på samma spår och beställt en 600a till i år? :confused: :amuse:



Japp jag har också beställt en.

Utmaning vet jag inte om det är att köra 600 , dom flesta vill nog gärna tro att dom är så duktiga att det som hindrar dom från att ta sig högst är motorn.
När det egentligen för 99% av oss är den egna oförmågan.

Är som du besviken på att man inte kan få nya dämparna och mattan som jänkarna får.
Även tråkigt att dom valde att ta den absolut tråkigaste färgen på den även iår.
 
Last edited:
Reactions: ollebullzor

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Japp jag har också beställt en.

Utmaning vet jag inte om det är att köra 600 , dom flesta vill nog gärna tro att dom är så duktiga att det som hindrar dom från att ta sig högst är motorn.
När det egentligen för 99% av oss är den egna oförmågan.

Är som du besviken på att man inte kan få nya dämparna och mattan som jänkarna får.
Även tråkigt att dom valde att ta den absolut tråkigaste färgen på den även iår.
Formulerade mig kanske lite dåligt, menade inte att jag köper en 600 för att jag tycker att jag kör så fruktansvärt bra och inte behöver mer motoreffekt. Snarare att jag köper en 600 för att jag tror att man får lära sig att köra på ett annat sätt än med en 800 och på så vis utvecklas som förare. Vilket jag tycker kommer bli utmanande och roligt. Man kanske får tänka om en gång eller två på en alternativ rutt på ställen där man kanske kunnat hålla full mutter rätt upp med en 800. Rakt upp i brant lutning är väl egentligen enda stället jag kan tänka mig man ser märkbar skillnad 600 mot 800.
Sen att dom är 20k billigare än en 800 var ju en av anledningarna till köpet

Hehe ja, har även för mig att tidigare årsmodeller av 600 pro rmk har haft lackad/folierad tunnel mm.?

Edit: Kul för övrigt att fler köpt 600! Har en kompis som köpt en också så helt ensam är man i alla fall inte! :)
 
Last edited:

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
vad är de för jacka man ska få då?
Är de nå att ha?

Tycker den är toppen. Varm och skön. Första polarisjackan som man faktiskt kan ha på vintern utan att frysa ihjäl.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Formulerade mig kanske lite dåligt, menade inte att jag köper en 600 för att jag tycker att jag kör så fruktansvärt bra och inte behöver mer motoreffekt. Snarare att jag köper en 600 för att jag tror att man får lära sig att köra på ett annat sätt än med en 800 och på så vis utvecklas som förare. Vilket jag tycker kommer bli utmanande och roligt. Man kanske får tänka om en gång eller två på en alternativ rutt på ställen där man kanske kunnat hålla full mutter rätt upp med en 800. Rakt upp i brant lutning är väl egentligen enda stället jag kan tänka mig man ser märkbar skillnad 600 mot 800.
Sen att dom är 20k billigare än en 800 var ju en av anledningarna till köpet

Hehe ja, har även för mig att tidigare årsmodeller av 600 pro rmk har haft lackad/folierad tunnel mm.?

Edit: Kul för övrigt att fler köpt 600! Har en kompis som köpt en också så helt ensam är man i alla fall inte! :)
Köpte en ny 600 jag me dock inte an axsys utan en 2015 men det ska nog bli kul ändå :D
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Nån som vet om det här stämmer? Isåfall vart är dom röda skenorna och skindlarna?




Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Nån som vet om det här stämmer? Isåfall vart är dom röda skenorna och skindlarna?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det har hänt förut och det verkar hända igen...
Detta är nog anledningen att vi i Sverige inte får välja själva hur våra skotrar ska se ut vid förbeställning.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Står och väntar på min. Men är det så att det stämmer så är det ju rent för jävliga dåligt.. Visst, för min egen del får det gärna va svart istället för rött. Men det blir ju en principsak!
Vilken maskin blev det fel på sist? Nån assault va? Vad blev kompensationen då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

bubblan

Välkänd medlem
30 jul 2008
198
3
18
Dalarna/Solna
Var väl fel färg på boggiskenonrna...
Klistermärken med rätt färg att klistra på boggiskenorna blev lösningen har jag för mig...
Både rmk och switchback assault 2014 skulle se ut som switchback gör. Kompensation blev 5000 kr att handla tillbehör för eller ett dekalkitt.
Inte så bra av polaris att skicka fel färg igen..
 

jimmyu

Aktiv medlem
21 okt 2007
52
15
8
Var och kollade på min SKS som jag ska hämta till veckan och boogieskenor, spindlar och skidbågar är svarta istället för röda men det är då inget som gör mig nåt, den ska nog gå bra i snön ändå :)