Polaris 2016

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.610
94
48
Örnsköldsvik
Var och kollade på min SKS som jag ska hämta till veckan och boogieskenor, spindlar och skidbågar är svarta istället för röda men det är då inget som gör mig nåt, den ska nog gå bra i snön ändå :)
Tycker ändå ni ska kräva någon sorts av kompensation. Du har ju beställt en vara så som på bilden. Ja om det inte står i köpekontraktet att den kan avvika från bilderna? "Modellen på bilden är extrautrustad"
 

Tommiz

Välkänd medlem
25 dec 2011
122
9
18
Borlänge
Jag har hittat en till "konstighet", kolla in nedanstående bild som är hämtad från Polaris Moras sajt. Den visar att SWB Assault 2016 har två vändhjul men alla andra bilder på levererade amerikanska maskiner samt sprängskisser visar tre vändhjul precis som tidigare årgångar...

 
Last edited:

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
Jag har hittat en till "konstighet", kolla in nedanstående bild som är hämtad från Polaris Moras sajt. Den visar att SWB Assault 2016 har två vändhjul men alla andra bilder på levererade amerikanska maskiner samt sprängskisser visar tre vändhjul precis som tidigare årgångar...

jag bråkade senast igår med Polaris sverige angående en felskrivning i broschyrerna.. Det står att Switchback assault td -16 ska ha en Ultimate båge. men bilder och demo skotrar har en Extreme båge monterad.. Nu såg jag att svenska hemsidan är ändrad. Dåligt att det ska ta ett halvår för dom att märka detta.. Antar dock att det är som på demo skotrarna angående vändhjulen.. Den jag såg i våras hade då tre vändhjul.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.480
388
83
Malå/Adak
Alla, nästan i alla fall, katalogbilder är datorrenderade och gjorda långt innan den första skotern ens är tillverkad, och killen vid datorn har ingen aning om han ska klicka dit tre eller fyra boggihjul.

Antagligen hittar man även i broschyrerna att specen på maskinerna kan andras ända fram till leveransdatum. Småsaker som ändrad färg på detaljer behöver dom nog egentligen inte kompensera överhuvudtaget.
 

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
Alla, nästan i alla fall, katalogbilder är datorrenderade och gjorda långt innan den första skotern ens är tillverkad, och killen vid datorn har ingen aning om han ska klicka dit tre eller fyra boggihjul.

Antagligen hittar man även i broschyrerna att specen på maskinerna kan andras ända fram till leveransdatum. Småsaker som ändrad färg på detaljer behöver dom nog egentligen inte kompensera överhuvudtaget.
Som vanligt får skoterfolket bara acceptera.... Hade det varit en bil som fått fel färg eller tillbehör hade man fått en ny! Var 2014 som RMK Assault fick fel färg. Personligen så bryr jag mig inte om utseendet på skotern men rätt ska ändå vara rätt!
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Saxat från polaris ridersclub på ansiksboken;

Charlotte Wahlstedt ÅF har precis nyligen fått info om detta då det uppdagades när maskinerna levererades i slutet av förra veckan. Ingen reklamation gäller på detta och vi hänvisar till reservationer för ändringar i specifikationerna. Jag lovar dig, skotern kommer att gå lika bra med svarta detaljer Smiley smile Jag är också övertygad att det är flera som tycker det blir snyggare med svart. Sen tycker vi det är lika tråkigt som ni när det blir fel i kommunikationen.
 
Last edited:

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.610
94
48
Örnsköldsvik
"Jag lovar dig, skotern kommer att gå lika bra med svarta detaljer"
"Jag är också övertygad att det är flera som tycker det blir snyggare med svart."

Snacka om att missa vad det handlar om... Det är ju för fan principen. Om du beställt en viss sorts fälgar till din bil skulle väl fan ingen acceptera att säljaren svarar "Ja men dom är ju ändå rätt lika. Och personligen tycker jag dom här är snyggare".

Om det dock står att man reserverar sig för ändringar i specefikationen så är det ju svårt att "sätta dit" dom på något vis.
Men det innebär väl i princip att dom skulle kunna montera dit en briggs&stratton motor och hänvisa till ändringar i specefikationen?
 

F.B

Aktiv medlem
6 feb 2014
50
0
1
Hagge
Börjar man att granska katalogen, eller broschyren för 2016, eller andra år för den delen så kan man hitta både det ena och det andra som inte stämmer överens med hur maskinerna sen levereras.
Mest så tycker jag att det dribblas med stänklappar. Vissa har en variant på en bild, och en annan stänka på nästa bild.
Men en rolig sak som jag spanat in är, att på sidan 7, i katalogen för 16 års maskiner, så har Switchback Adventure 800 FOX dämpare. Men jag antar att den kommer levereras med WA. Kanske någon som kommer att bli besviken även där. Någon som inte är läskunnig och som bara tittar på bilderna.
 

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
Börjar man att granska katalogen, eller broschyren för 2016, eller andra år för den delen så kan man hitta både det ena och det andra som inte stämmer överens med hur maskinerna sen levereras.
Mest så tycker jag att det dribblas med stänklappar. Vissa har en variant på en bild, och en annan stänka på nästa bild.
Men en rolig sak som jag spanat in är, att på sidan 7, i katalogen för 16 års maskiner, så har Switchback Adventure 800 FOX dämpare. Men jag antar att den kommer levereras med WA. Kanske någon som kommer att bli besviken även där. Någon som inte är läskunnig och som bara tittar på bilderna.
Egentligen så är det vad som står i katalogen som gäller när man förbeställer maskinen. Stämmer inte det har man rätt att neka köp. Enligt ARN i alla fall.
 

Peppppe

Medlem
7 dec 2011
22
1
1
Norrbotten
Jag är då bara glad att dom ändrade till svarta detaljer ist för röda på vita early snowcheck rmk :) ser mkt bättre ut enligt mitt tycke.
 

F.B

Aktiv medlem
6 feb 2014
50
0
1
Hagge
Inte för att jag beställt någon maskin, men jag tycker då att SKS'n vart grymt mycket snyggare med svarta detaljer.
Men jag förstår ju att andra som har beställt kan känna sig lite "lurade".
 

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
Samma miss 2012 på Assaulterna. Dekalerna var mer i vitt i broschyrerna och i beställningskatalogerna, men när maskinerna kom till Sverige var dekalerna mer i rött... Skit sak, men principerna
 

moody

Medlem
8 okt 2015
18
1
1
Skellefteå
har inte heller fått min sks än, och jag beställde med early snowcheck, men tydligen är den på ingång nu vilken dag som helst!