Polaris 2016

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Nej det gör dom inte. Svarta skenor/spindlar och skidkrokar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Jimmy_91

Välkänd medlem
23 nov 2008
227
0
16
Nu har Polaris ändrat garantireglerna till det bättre, som vi var inne på tidigare.
Saxat från facebook, Charlotte Wahlstedt från Polaris:

Grymt bra isåfall, försökte hitta det inlägget på polaris sida på facebook men såg inte det. Var läste du det?
 
J

Jona$

Ja efter 16år som trogen yamaha åkare så kom droppen när Viper släpptes, och nu häromdagen när jag råkade klämma på en sks 800 var jag såld, idag tog jag hem en sks 800 blå.

Hoppas man gjort rätt nu :p

 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ja efter 16år som trogen yamaha åkare så kom droppen när Viper släpptes, och nu häromdagen när jag råkade klämma på en sks 800 var jag såld, idag tog jag hem en sks 800 blå.

Hoppas man gjort rätt nu :p

Har mycket svårt att tänka mig att du kommer bli annat än genomnöjd! :)
Det ska sägas att det tog två heldagars körning innan jag kom överens med Pro Rmk efter att vara van vid Nytro -exakt allt var ju fel!
Ingen effekt i motorn, helt annan vinkel på styrstången, extremt vinglig osv... (oskulden togs i Colorado, så dessutom lämnade inte motorn mer än 90-100 hk på den höjden. Viss skillnad från Nytro turbo, på alla sätt och vis)
Efter sex dagars körning var det precis omvända roller när jag kom hem igen, tror inte jag körde Nytron mer än två gånger under resten av säsongen -och jag kom hem från USA i början av februari!
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Ja efter 16år som trogen yamaha åkare så kom droppen när Viper släpptes, och nu häromdagen när jag råkade klämma på en sks 800 var jag såld, idag tog jag hem en sks 800 blå.

Hoppas man gjort rätt nu :p

nu kommer du kunna börja köra skoter, inte åka skoter. tror garanterat du blir nöjd
 
J

Jona$

Jo jag har stora förväntningar, men sitter å kikar på dekalkitt på arcticfxgraphics och kan inte bestämma mig för om jag verkligen kan tro på deras voodo blue,, den ser betydligt mörkare ut än polaris version av voodo blue på min maskin...deras motsvarighet ser mer ut som cyan. Nån som kan svara på detta.

Vill det ska matcha skenor,spindlar etc så bra som möjligt.
 

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
Jo jag har stora förväntningar, men sitter å kikar på dekalkitt på arcticfxgraphics och kan inte bestämma mig för om jag verkligen kan tro på deras voodo blue,, den ser betydligt mörkare ut än polaris version av voodo blue på min maskin...deras motsvarighet ser mer ut som cyan. Nån som kan svara på detta.

Vill det ska matcha skenor,spindlar etc så bra som möjligt.
Det är ju bara maila dom och be dom använda samma färgkod i kittet som på skotern. Tror garanterat att dom har färgkoderna för Polaris modellerna :)
 
J

Jona$

Har i efterhand sett det ska matcha polaris voodo blå så bara lägga en order då :)
 
J

Jona$

Ny på detta märke och glutta i katalogen för justering av variatorn och vad jag kan se pratas det om lägga ett rakt plattjärn eller så och mäta fram hur mycket man kan flexa remmen, finns det inget säkrare som mäta över,underkant på remmen i övre del av sekundären.

Sen var den sjukt mjuk så jag måste styva upp fjädringen, hoppas justera dämparen kommer duga.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Ny på detta märke och glutta i katalogen för justering av variatorn och vad jag kan se pratas det om lägga ett rakt plattjärn eller så och mäta fram hur mycket man kan flexa remmen, finns det inget säkrare som mäta över,underkant på remmen i övre del av sekundären.

Sen var den sjukt mjuk så jag måste styva upp fjädringen, hoppas justera dämparen kommer duga.
En sak som jag tänker göra med mina dämpare är att serva dem vid ca 50 mil och byta till en olja med lite annan karaktär, mest för att inte få dom så mjuka. Verkar inte vara den bästa oljan dom använder original, har jag fått höra (och känna). Samt att efter ca 50 mil har man hunnit "slita in" dem med original-oljan och byter man då till ny fräsch olja så torde man klara sig iaf en 150-200 mil innan det är dags igen :)
 
J

Jona$

Jadu får se, min bakända är som en cykelpump och bottnar bara jag ställer mig på den, ska ställa efter boken annars blir de in till handlarn...

saknar yamahans feta öhlinare nu.

 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Hoppas du ställde ner skidorna på backen innan du testa fjädringen :blink1:
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Jadu får se, min bakända är som en cykelpump och bottnar bara jag ställer mig på den, ska ställa efter boken annars blir de in till handlarn...

saknar yamahans feta öhlinare nu.
Får man fråga om din vikt? :)
Är man kraftigt överviktigt så finns det hårdare fjädrar att köpe.
 
J

Jona$

189cm 115kg, men jag kan pressa ihop den för hand och den verkar ha ett enormt sag, ska som sakt testa justera den efter boken först.

Men ang variatoremmen såg jag den låg en bit ovan sekundären och jag är van yamaha där den ska ligga jäms med, och enligt manualen ska man lägga plattjärn och trycka ner remme och mäta mittpunkten? kan de verkligen stämma..verkar sisådär.