Polaris 2016

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
189cm 115kg, men jag kan pressa ihop den för hand och den verkar ha ett enormt sag, ska som sakt testa justera den efter boken först.

Men ang variatoremmen såg jag den låg en bit ovan sekundären och jag är van yamaha där den ska ligga jäms med, och enligt manualen ska man lägga plattjärn och trycka ner remme och mäta mittpunkten? kan de verkligen stämma..verkar sisådär.
Den ska ligga ovanför, typ kuggarnas dal jäms med skivans kant(om du förstår vad jag menar)
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
189cm 115kg, men jag kan pressa ihop den för hand och den verkar ha ett enormt sag, ska som sakt testa justera den efter boken först.

Men ang variatoremmen såg jag den låg en bit ovan sekundären och jag är van yamaha där den ska ligga jäms med, och enligt manualen ska man lägga plattjärn och trycka ner remme och mäta mittpunkten? kan de verkligen stämma..verkar sisådär.
Du kan inte testa dämparen när skidorna är uppallade. Testa tvärtom. Plocka bort rullblocken under skidorna och lägg dom under mattan, ganska långt bak. Inte heller relevant dock men kul att att skillnaden:)
 
J

Jona$

den är då uppallad på boggie samt skidor, kan nån förklara vad det skulle göra för enorm skillnad? gav inte nåt på apexen som aldrig bottna ur...
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
den är då uppallad på boggie samt skidor, kan nån förklara vad det skulle göra för enorm skillnad? gav inte nåt på apexen som aldrig bottna ur...
Beror på vart du pallat upp den under boggien, långt bak så blir det som att dämparna är sopslut. Ställ ner den på golvet och testa så ska du få se.
 
J

Jona$

Å fan, för att det är en kopplad boggi antar jag, är van mono med den kraftiga öhlinaren. Ska testas men följer man schemat bör min dras åt 1cm iaf. Om inte annat åker jag upp till kramforsligan och får det justerat om dom fortfarande pysslar på med dämpare.
 
J

Jona$

Fått prisupp på pulverlackering utav framvagn + styrleder för 2250, känns väll lite dyrt med tanke på tidigare pulverlackeringar jag gjort ?
 
J

Jona$

tyckte det med, samma firma som jag lackade hela boggin,framvagn och några andra delar hos i mattsvart och candygrön för 2400 så skrev tillbaka en motivering för priset, får annars kolla annanstans.

Robin kan du tipsa om ditt du vände dig via pm eller här ?
 
J

Jona$

Haha om den gjorde, inte van okopplad boggi, men den måste in för garantiåtgärd då när jag svänger vänster dör maskinen och slänger ut nåt om gasspjällen, det jag funderar på är garantin måste väll min handlare på hemmaplan ta, jag ska väll inte behöva åka 65mil enkel väg bara för min lokala handlare inte kunde få fram maskin jag ville ha?
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Haha om den gjorde, inte van okopplad boggi, men den måste in för garantiåtgärd då när jag svänger vänster dör maskinen och slänger ut nåt om gasspjällen?
Låter som att gaswiren kan vara för sträckt.
Kolla så att du har ett litet slack i wiren, genom att se om du kan röra gashandtaget en aning innan den sträcker wiren..
Om wiren är sträckt så den öppnar spjällen utan att brytaren i gashandtaget är påverkad så dör den.
(Har för mig att det funkar så, en säkerhet mot gashäng)

Är ju värt att kolla, även om man har garanti. Jobbigt att släpa iväg skotern till åf enbart för en sån grej.
 
J

Jona$

Jo jag är hundra det är orsaken, kan höra den öka varven när jag vrider åt vänster, men inget verkar ha hakat upp sig varken nere vid insprutningen eller uppe vid tummen, så jag lämnar in. vill inte råka ut för något sådant vid fjällen.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Jo jag är hundra det är orsaken, kan höra den öka varven när jag vrider åt vänster, men inget verkar ha hakat upp sig varken nere vid insprutningen eller uppe vid tummen, så jag lämnar in. vill inte råka ut för något sådant vid fjällen.
Absolut bör du lämna in den. Räkna dock med att det tar lite längre tid då handlare normalt prioriterar de som handlat hos dem. Men skall inte vara några problem med service,garanti etc hos valfri handlare.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Ja, alla är vi olika...


Om du ändrar dig.
Vet ej hur det ut på Axys, men jag gissar att det är lika som på Pro-ride.
Följ gaswiren från handtaget ner mot motorn ca 20 cm.
Där, på wiren sitter justeringen, skruva ihop den lite och problemet är ur världen.
Skulle den fortsätta krångla efter det är det värt att lämna in tycker jag.