Polaris 2016

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Filade mina fotsteg på -13 med en vanlig liten plattfil.
Det behövs bara nåt enstaka drag per kant för att få bort den sylvassa kanten.
Märker inte av nåt sämre fäste.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag har haft Pro Armor dödare i kombination med styrväska fyra säsonger utan några problem öht, har monterat den på den vänstra "vertikala" biten mellan styrfästet och handtaget -om det går att förstå vad jag menar- och har sedan sladden fäst runt vänster handled. Fungerar precis hur bra som helst.
 
J

Jona$



Insida av buken är nu svart och imorgon åker a-armar samt styrleder på pulverlack :)
 
Last edited:

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
finns det nåt vettigt alternativ till dubbeldyna på en sks ? polaris original säger dom inte passar för att axys har högre bränsletank, nån som kan bekräfta eller någon som byggt om kanske? hjälp, man börjar fan bli gammal alltså... men det är bara under senare delen av vinterhalv året jag behöver det då föret ändå är åt skogen :)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.472
384
83
Malå/Adak
Fick hämta ut min pro rmk 600 i helgen :rock: :bigsmile: Riktigt fina maskiner!
Råkade även köpa lite andra grejer när jag väl var där, varav en av sakerna var klims nya overall. Med tanke på priset för overallen så vill man ogärna riva sönder den det första man gör på dom sylvassa fotstegen. Tänkte därför höra om någon fler planerat att fila till kanterna en aning så man får bort värsta skärpan, och vad som är smidigast att använda sig av?
Jag tog Dremeln och en liten putstrissa och drog av alla hörn en aning. Har inte märkt av att det skulle vara halkigt på något vis för det.
 

tafflo

Välkänd medlem
19 okt 2008
202
1
18
finns det nåt vettigt alternativ till dubbeldyna på en sks ? polaris original säger dom inte passar för att axys har högre bränsletank, nån som kan bekräfta eller någon som byggt om kanske? hjälp, man börjar fan bli gammal alltså... men det är bara under senare delen av vinterhalv året jag behöver det då föret ändå är åt skogen :)
Min handlare har satt på en Voyager 2-up touring cargo pack, och dynan som är på pro-ride sidan, 2-up touring kit "rmk cut" den kombon sitter på en sks hos dom, jag ska nog köpa de, blir typ 6500 för allt. De verkar funka passformsmässigt!
 
J

Jona$

Gnuggade upp ytan,tvätta med t-tröja och la alu primer och sedan lacken som jag inte har i huvet nu men har den på samma ställe på turbo Apexen och sitter som berget :)
 

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
Min handlare har satt på en Voyager 2-up touring cargo pack, och dynan som är på pro-ride sidan, 2-up touring kit "rmk cut" den kombon sitter på en sks hos dom, jag ska nog köpa de, blir typ 6500 för allt. De verkar funka passformsmässigt!
tack för svaret! du råkade väl aldrig knäppa en bild på det hela ?