Polaris 2016

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Haha om den gjorde, inte van okopplad boggi, men den måste in för garantiåtgärd då när jag svänger vänster dör maskinen och slänger ut nåt om gasspjällen, det jag funderar på är garantin måste väll min handlare på hemmaplan ta, jag ska väll inte behöva åka 65mil enkel väg bara för min lokala handlare inte kunde få fram maskin jag ville ha?
det ska inte vara problem, men vissa handlare är så ändå. här i pite bryr dom sig dock inte om vars den kommer ifrån, det har det då inte gjort när jag varit in iaf. och så tycker man ju självklart det borde vara överallt
 

Trigger

Välkänd medlem
6 feb 2013
185
15
18
Piteå
det ska inte vara problem, men vissa handlare är så ändå. här i pite bryr dom sig dock inte om vars den kommer ifrån, det har det då inte gjort när jag varit in iaf. och så tycker man ju självklart det borde vara överallt
Sålde Bilhuset ens Polaris för 2 år sedan? Menar bara att det vore ju jävligt konstigt av dom isåfall om dom skulle förfördela dig eller någon annan då när dom inte ens sålt aktuell årsmodell. Inget illa sagt om dom heller, har fått bra bemötande av dom.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
933
113
Stora Blåsjön
Jo jag är hundra det är orsaken, kan höra den öka varven när jag vrider åt vänster, men inget verkar ha hakat upp sig varken nere vid insprutningen eller uppe vid tummen, så jag lämnar in. vill inte råka ut för något sådant vid fjällen.
Det tar 5sekunder att justrera gaswiren, sen den där gashängsbrytaren kan man pilla isär och plocka ur fjädern och plastpluppen så slipper man problem när man får in lite snö där.
 

Jimmy_91

Välkänd medlem
23 nov 2008
227
0
16
När man justerar gaswiren så är det ju ett gummihölje över sälva justeringen. Ska man bara skruva i den med höljet på eller? försökte få bort höljet men det fick inte.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Det sitter en liten låsmutter i plast, lossa den, sen ska du kunna skruva på gummiskyddet, då brukar justerskruven följa med.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Sålde Bilhuset ens Polaris för 2 år sedan? Menar bara att det vore ju jävligt konstigt av dom isåfall om dom skulle förfördela dig eller någon annan då när dom inte ens sålt aktuell årsmodell. Inget illa sagt om dom heller, har fått bra bemötande av dom.
det har du rätt i, skotern kommer från billaget frön början, men köptes privat av en av säljarna på bilhuset. men däremot fyrhjulingen kommer inte därifrån och den köpte jag i våras, inga problem då den blev utan ström efter 20 timmar gång tid, dock var det ju bara batteriet men inga problem, köpte först ett batteri men var då in och frågade efter, dom frågade bara varför jag inte kommit till dom från början, så for in med den och fick den uppmätt och så ett nytt batteri. skotern böt dom spridare på och primär fjäder utan att protester, spridare för att den tagit några stift i början och fjäder för den gick av efter 50 mil
 

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
Det tar 5sekunder att justrera gaswiren, sen den där gashängsbrytaren kan man pilla isär och plocka ur fjädern och plastpluppen så slipper man problem när man får in lite snö där.
haha lite ironiskt.. lasta av min maskin idag och skulle köra in i garaget, gör en ganska lång vänstersväng plötsligt dör maskinen bara, jaja tänkte inte mera på det, e väl lite bränsle.. startar om maskinen och fortsätter köra och råkar då ut för ett mkt otrevligt gashäng, maskinen far av sig själv och jag hinner precis parera så ja träffar öppningen till garaget :) ingen fara alls, hände i väldigt låg hastighet men då man inte är beredd.

Lite lustigt bara då du hade samma på din sks vid vänstersväng.

intressant att veta om det är så på fler 2016 modeller, bara sånt onödigt slarv isf från polaris sida.
 
J

Jona$

haha vafan finns de fler, jo jag tog och justerade in min så den löper fint nu.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
933
113
Stora Blåsjön
Att gaswiern är för spännd är bara slarv från eran ÅF, detta ska justreras till korrekt spec innan leveranns.
 
J

Jona$

Vad är den korrekta specen, minns på Yamaha kunde jag knappa in mig på tps:n via displayen och ställa allt, eller enligt bok justera fram ett glapp man mäter mellan glasblock och tummdelen.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
933
113
Stora Blåsjön
Mins inte exakt hur mycket glapp det ska vara men brukar köra med ett par mm, men det viktigaste är att det inte är för slappt så man inte kan gasa fullt!
 
J

Jona$

Jo jag justerade så tight jag kunde utan att gasen skulle påverkas då man petade på kabeln eller vred på styret i brist på några formuella värden. Nu inväntar jag dekalkittet och brp isrivarna.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ni som monterat nödstopp. Vart har ni satt den? Alltså en vanlig nödstopp. Ingen Gunnar eller likvärdig då dom går bort pga styrväskan. :/


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Ni som monterat nödstopp. Vart har ni satt den? Alltså en vanlig nödstopp. Ingen Gunnar eller likvärdig då dom går bort pga styrväskan. :/


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hejna är polares men jag har satt på samma plats

 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ni som monterat nödstopp. Vart har ni satt den? Alltså en vanlig nödstopp. Ingen Gunnar eller likvärdig då dom går bort pga styrväskan. :/


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varför ska styrväska per automatik utesluta nödstopp av den modellen?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ni som monterat nödstopp. Vart har ni satt den? Alltså en vanlig nödstopp. Ingen Gunnar eller likvärdig då dom går bort pga styrväskan. :/


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varför ska styrväska per automatik utesluta nödstopp av den modellen?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Pga att den hamnar som in i väskan om man inte ska sätta det uppe på styret. Provade ifjol men första gången jag ramlade av så fastnade öglan i väskan. Slutade med en trasig lina och öm handled. Hade den suttit overallen så hade ju sen gått sönder.
Otur.. Ja kanske. Men tänker inte pröva igen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Reactions: ollebullzor
J

Jona$

Beställt en PRO armar och har väskan,ska nog gå :) Umeå lack ställde upp med lacka a-armar och styrleder för 500 så dit skickar jag
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Fick hämta ut min pro rmk 600 i helgen :rock: :bigsmile: Riktigt fina maskiner!
Råkade även köpa lite andra grejer när jag väl var där, varav en av sakerna var klims nya overall. Med tanke på priset för overallen så vill man ogärna riva sönder den det första man gör på dom sylvassa fotstegen. Tänkte därför höra om någon fler planerat att fila till kanterna en aning så man får bort värsta skärpan, och vad som är smidigast att använda sig av?