Polaris 2016

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Måste synas från luften också, så ska han sätta den under frontbågen kan han lika gärna lämna den hemma!
Testade, testade å testade utan framgång. Satte min på tunneln till slut. Får väl ta smällen när den kommer isåfall. Sitter ju på skotern iaf.
 

ScottMarcus

Välkänd medlem
17 dec 2007
172
0
16
Övik
Måste synas från luften också, så ska han sätta den under frontbågen kan han lika gärna lämna den hemma!
Länka gärna till lagtexten som föreskriver det, jag har i alla fall inte hittat någon sån än.

Visserligen så stod det så i boken när man tog förarbeviset för evigheter sedan, men den boken är inte underlag för trafikförfattningarna.
 

malmhagen

Välkänd medlem
8 okt 2010
163
7
18
Lindesberg
(2001:650) om vägtrafikregister 7:e kapitel

7 § En registreringsskylt skall placeras såväl framtill som
baktill på en bil, framtill på en traktor, ett motorredskap och
ett terrängmotorfordon samt baktill på en motorcykel, en moped
klass I och ett släpfordon.

Om det medför en avsevärd olägenhet att ha skylten framtill på
en traktor, ett motorredskap eller en terrängskoter eller
baktill på ett släpfordon, som dras av en traktor eller ett
motorredskap, får den placeras på någon annan lämplig plats.

8 § Registreringsskyltarna ska vara väl synliga och hållas i
sådant skick att de lätt kan avläsas. Under färd får last
eller annat inte placeras så att skyltarna inte går att
avläsa.
 

Boondocker15

Välkänd medlem
12 apr 2015
198
1
6
Pajala
Reglerna är väll att den ska vara synlig framifrån, inte att en helikoptern ska se den från luften?
Hade själv satt den på rutan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

AxStaah

Välkänd medlem
23 mar 2011
100
0
6
Skellefteå
Poliserna jag har snackat med säger alla att regskylten ska vara väl synlig 20m framifrån, dom har aldrig sagt nånting om att den ska vara synlig från luften.
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Ni som provat nya rmk'n funkar det verkligen bra med 10-70 vikter och polaris gold fjäder? Tycker det är en väldigt mjuk fjäder. Mvh
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Jag tror vi får vänta å se hur det funkar, är väl egentligen bara några"för exemplar"av axys rmk som är körda under våren...
Men tror nog det ska funka bra i det flesta förhållanden, motorn ska ju ha mer hk/vrid mot"gammla"cfi2, så vi kan nog förvänta oss att motorn håller varven å funkar bra med den bestyckningen.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Kommer att montera samma setup som jag hade på min TDS -15 men lite tyngre vikt, tror det blir bra och förmodligen lite rappare än std setup.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
nja, kommer tyvärr inte lira så bra.. kanske med 200Hp, men riktigt så mycket har vi inte i d nya..
Vet inte vem du svarade Krillekravall men om det var mig så får du gärna utveckla svaret lite;)
Menar du att Axysen inte klarar av samma setup som en -15 dvs annan helix och lite hårdare primärfjäder?
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.607
92
48
Örnsköldsvik
Vet inte vem du svarade Krillekravall men om det var mig så får du gärna utveckla svaret lite;)
Menar du att Axysen inte klarar av samma setup som en -15 dvs annan helix och lite hårdare primärfjäder?
Gissningstävling!
Jag tolkar det som att Krille kommenterar hurvida grund setupen funkar eller inte? Fast omöjligt att säga. :p

Välkommen tillbaka till Krillekravall för övrigt!
 

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
nja, kommer tyvärr inte lira så bra.. kanske med 200Hp, men riktigt så mycket har vi inte i d nya..
Jag tror den mjuka guld fjädern funkar kanon mot en rak helix, tänk på att du kommer ha betydligt mindre skjut ifrån början med rak 40, ett sätt å kompensera detta är genom ett lågt start tryck så primären skickar på mer.
Ni som ska byta fjäder skulle jag gissa på ni måste ha lite aggressivare helix, men nya helixen kommer göra underverk för backshiften i låga farter.
Men för tidigt å säga, bara gissningar :)