Polaris 2016

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
En fråga till dom få som Bokade Switchback Assault 800 TD.. Är era också mycket försenade eller är det specifikt för min ÅF? =)
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
Min sitter halvbra med 3 fästen. Var det inte jävligt att montera klämmorna?
Jag lyckades då paja en...
Passformen för spaden var väl också sådär.
Vad är kardborrbanden under locket till för?
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Min sitter halvbra med 3 fästen. Var det inte jävligt att montera klämmorna?
Jag lyckades då paja en...
Passformen för spaden var väl också sådär.
Vad är kardborrbanden under locket till för?
2 av mina fästen gick av så kör med lastvagnskruvar eller vad det kallas samma som sitter till dynan sen en bricka o låsmutter uppifrån så var problemet löst :)
det är ju däri du sätter spaden så den inte rör på sig kanske därför du har dålig passform? :)
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
2 av mina fästen gick av så kör med lastvagnskruvar eller vad det kallas samma som sitter till dynan sen en bricka o låsmutter uppifrån så var problemet löst :)
det är ju däri du sätter spaden så den inte rör på sig kanske därför du har dålig passform? :)
vagnsbult kanske?
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
2 av mina fästen gick av så kör med lastvagnskruvar eller vad det kallas samma som sitter till dynan sen en bricka o låsmutter uppifrån så var problemet löst :)
det är ju däri du sätter spaden så den inte rör på sig kanske därför du har dålig passform? :)
Om du öppnar STORA locket finns det på undersidan ena delen av kardborrband.
Jag har beställt ett nytt fäste. Får se vad det kostar. Säkert billigt...
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Om du öppnar STORA locket finns det på undersidan ena delen av kardborrband.
Jag har beställt ett nytt fäste. Får se vad det kostar. Säkert billigt...
aha men är det inte så du kan välja hur du vill ha dom här olika facken? får ju ta bort dom här 4 kanterna små facken som är i botten om man vill därför det är kardborrband går ta bort allt så det blir ett enda stort fack :)
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Upptäckte det här. Så ni kan ju se över hur eran gaswire ser ut.
Min maskin har gått 2,5 mil och har redan grova märken i wiren.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
aha men är det inte så du kan välja hur du vill ha dom här olika facken? får ju ta bort dom här 4 kanterna små facken som är i botten om man vill därför det är kardborrband går ta bort allt så det blir ett enda stort fack :)
Om vi glömmer väskan helt och koncentrerar oss på insidan stora locket så har då jag kardborrband precis på INSIDAN klickfästena som håller ihop väskan på utsidan. Någon teori? Bara hållare för överblivna fackavdelare?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Någon fler som har hämtat ut en pro rmk 600 och kan kolla om deras styre okså går att vrida åt höger mer än vad max styrutslag borde va (jämfört med hur mycket man kan vrida åt vänster). När jag vrider styret åt höger så går det vrida förbi max styrutslag, det är precis som att hela styrstången/pyramiden flexar. Styret fjädrar som tillbaka.
Kanske någon med en 800 som kan kolla på sin också?
Får hämta min nästa helg, kan kolla då.
 

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Nejdå. Finns massor med v-kit. Kan tänka mig att 10-64 almond primär fjäder plus svart/lila sekundär skulle fungera bra. Det om man vill hålla sig till polaris org vikter.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
[/IMG]
Om vi glömmer väskan helt och koncentrerar oss på insidan stora locket så har då jag kardborrband precis på INSIDAN klickfästena som håller ihop väskan på utsidan. Någon teori? Bara hållare för överblivna fackavdelare?
det enda karborreband jag hittar är det jag satt in spaden i på insidan av locket? annars vet jag inte vad du menar?
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
[/IMG]

det enda karborreband jag hittar är det jag satt in spaden i på insidan av locket? annars vet jag inte vad du menar?
Titta på insidan stora locket, alltså inte spadlocket
Vet ej hur jag lägger in bilder
Kanske ska släppa det här...
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
Ni som bytt från proride till axys rmk och hunnit prova.
Upplever ni någon stor skillnad och i så fall vad?