Polaris 2016

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
blir knappt pissljummet i facket vid rutan, bara köpa underhood om du vill ha något varmt..
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Tänkte testa få dit underhood bagen från proride, borde ju gå använda.

Provade men gav upp. Hittade inget vettigt ställe att sätta den på. För ovanför slutburken så hamnar den så att den ligger på burken och det kändes ju inte så bra.
Men du får säga till om du hittar nån bra placering.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Provade men gav upp. Hittade inget vettigt ställe att sätta den på. För ovanför slutburken så hamnar den så att den ligger på burken och det kändes ju inte så bra.
Men du får säga till om du hittar nån bra placering.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ok, då är det nog ingen ide å försöka få dit den, slutburken är ju inte direkt liten, så är ju mindre med plats där än proride.
man får väl se hur rutväskan funkar, är ju lite värme som borde komma in i den, men tror inte att den är lika effektivt som undethood bagen.
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
Funkade klockrent för mig ifjol så förstår inte varför det skulle gå sämre i år?
Okej, vad för maskin funkade den bra på?

Jag säger bara hur jag upplevde facket när jag provade.
Hade motortemp på 80+ och var kanske -5 ute och det blev pissljummet i facket.
 
J

Jona$

Lagomnt imponerande att antingen höger skena i boggin eller pressningen av drivhjulen inte stämmer då höger sida så slår clipsen i toppen av skenan, spikrak på vänster sida hela vägen och på höger drar av de av mot början... är de inte bätte byggkvalite på dessa maskiner så skulle jag fan i mig stannat på Tapexen :(

 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.093
893
113
Stora Blåsjön
Lagomnt imponerande att antingen höger skena i boggin eller pressningen av drivhjulen inte stämmer då höger sida så slår clipsen i toppen av skenan, spikrak på vänster sida hela vägen och på höger drar av de av mot början... är de inte bätte byggkvalite på dessa maskiner så skulle jag fan i mig stannat på Tapexen :(
Du har väll garanti på maskinen?
 
Reactions: ollebullzor

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Du får helt enkelt räkna med lite svinn i form av passform när det gäller jänkeprylar. Dom räknar i tum såatt....

Men för att vara seriös så är det där ett garantiärende så det står härliga till. Dom har pressat in drivhjulet för lite.
 
Reactions: ollebullzor
J

Jona$

Garanti eller inte så är det ändå förjävligt på nya maskiner!
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
borde ju vara ett jävla gnäll på yamaha då, då dom inte går att köra från fabrik, då tar jag hellre ett drivhjul som är för lite inpressat på axeln, lite lättare än att bygga om hela skotern så att säga:ciao:
 
J

Jona$

Yamahan går att användas till det den är designad för, och oavsett utan pajkastning är detta förjävligt.
 

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
Okej, vad för maskin funkade den bra på?

Jag säger bara hur jag upplevde facket när jag provade.
Hade motortemp på 80+ och var kanske -5 ute och det blev pissljummet i facket.
Hade en Assault Rmk Proride chassiet. Tror brillorna var tinade och torra på 5-10min. Behövs ingen jättevärme. Däremot torka blöta kläder är nog ingen idee.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.093
893
113
Stora Blåsjön
Garanti eller inte så är det ändå förjävligt på nya maskiner!
Bitter över det gröna gräset? :)
Det som är förjävligt är väll snarare dålig leveransservice, egentligen ska inga trasiga maskiner lämna ÅF.

Det som är bra är väll att du upptäck det nu och inte i mars, är betydligt svårare att reklamera snea grejor när man kört ett tag..