Japp se inlägg 101 av mig på förra sida .Är det nån som kollat om snowckeckrabatten på 10000kr kan dras av på priset, eller om det är tillbehör som gäller?
Kontakta Anders Sundling på Utmab. Vet han har pratat om de där och hade en lösning.Ok! Tack för bra svar!
Off topic, hur gör du för att din inte ska rappa på mattan? Min är nu sträckt mer än rekommenderat men vill ändå kugga över när det går tungt... sks 146.
Väldigt konstigt om man kan dra av 10k på listpris istället för 10k i tillbehör.Japp se inlägg 101 av mig på förra sida .
Antagligen så kan man säkert pruta mest om man tar tillbehören än rena pengar på maskinen. Då det är som du säger. Men har man redan allt så är det rätt skönt att bara dra av 10k på maskinen.Väldigt konstigt om man kan dra av 10k på listpris istället för 10k i tillbehör.
10.000 på listpris är ju just 10.000 mindre i rena pengar som handlaren får.
10.000 i tillbehör är ju inte med än ca 4000:- för handlaren efter att man dragit bort moms och handlarens polaris-rabatter på tillbehören.
Köpte ett par nya skidoos tidigare.
Då kunde handlaren dra av ca 4000:- på maskinpris om man valde bort tillbehören.
Pratade med honom, tipsade om avid nonslip drivhjul. Känns bara trist att lägga 4000:- för att maskin ska gå som den egentligen SKA. In och pratade med ÅF som skulle göra ett ärende till polaris om en ny drivaxel från en 155”. Bättre än inget om det skulle nu går igenom.Kontakta Anders Sundling på Utmab. Vet han har pratat om de där och hade en lösning.
Drivaxeln på 155an har ju 7kuggs drivhjul så det kan ju bara bli värrre, men den nya från 19 kanske funkar bättre?Pratade med honom, tipsade om avid nonslip drivhjul. Känns bara trist att lägga 4000:- för att maskin ska gå som den egentligen SKA. In och pratade med ÅF som skulle göra ett ärende till polaris om en ny drivaxel från en 155”. Bättre än inget om det skulle nu går igenom.
Det var min ÅF som sa det, att man i år fick välja. Tidigare har det bara varit tillbehör.Rätt säker att de inte går dra av 10k på maskin bara så där. Det A.Holm är inne på är nog närmare sanningen.
Det låter ju jättebra!Det var min ÅF som sa det, att man i år fick välja. Tidigare har det bara varit tillbehör.
Tydligen så är det större kuggar på 7 tandade . I och med att detta blir ett garantiärende (om det nu blir något) så kommer jag inte betala någonting för att min skoter ska gå som utlovat.Drivaxeln på 155an har ju 7kuggs drivhjul så det kan ju bara bli värrre, men den nya från 19 kanske funkar bättre?
Tänk på att monterar du noslip så ska det även dit en antistabbaxel så det bli ju en extra peng till för det...
Ja 2019 7t mitten drivhjul har större klackar.Tydligen så är det större kuggar på 7 tandade . I och med att detta blir ett garantiärende (om det nu blir något) så kommer jag inte betala någonting för att min skoter ska gå som utlovat.
Jag skulle nog valt QD/2.6 och bytt matta eller skaffat en till matta. Serie7 är nog lite för lössnöanpassad för att kallas busig.Jo jag vet att det går att konvertera.
Tänkte mer på vilka erfarenheter du och andra här i tråden har mellan serie 7 med kedja vs serie 6 med beltdrive.
Har som sagt bara kört serie 6 med beltdrive och är nöjd med den.
Var helt inne på att prova annat Lynx tills jag såg priserna så nu funderar jag på 3e polarisen en Khaos men för att inte köpa en ungefär likadan skoter som jag redan haft (pro rmk) så funderade jag på serie 7 mattan.
Vad man läst så ska ju Khaos vara lite mer busig så gör serie 7 den mer eller mindre busig?
Jag menar om/när man sitter rejält fast nere i snön så är det väldigt svårt att ruska loss sig, mattan känns för mjuk, och lika när man kör i snårig skog och måste ha väldigt låg hastighet eller stanna helt, då small det bara till med min gamla 850 Summit så var det klart. Det saknar jag, samt möjlighet att balansera utan skidorna i backen vid behov. I övrigt håller jag RMKn för överlägsen i det mesta.Hur menar du inte komma loss?
Om du menar poppa upp ur snön så tycker jag att det är ju precis det som Polaris är bäst på.
Har samma matta som du.
Jag har Öhlins satsen, och var inte nöjd förra året då de var extremt mjuka, i år har den fått nya styvare fram fjädrar, helt nya shims paket fram + bakre, center endast renoverad. Förspänning enligt Öhlins rekomendationer. De är mjuka nu med, men upplevde samma beteende när man grävt ner sig/stannat förra året också.Vänta här nu. Du säger att serie6 mattan får dig att köra fast mycket? De är då faktiskt helt tvärtom mina erfarenheter.
Särskilt när man ska börja jämföra mot konkurrenterna, utan att försöka klanka ner på dom.
Nått är galet med din setup? Försök hitta balansen mellan center och bakdämparen. Har du skruvat dig vilse där?