Varit i riksgränsen nu i 2 dagar och hade en 2020 Pro Rmk 155/2.6 och en Khaos Rmk 155/2.6. Dom som följer mig på instagram har kunna sett lite videoklipp på storyn.
Kortfattat kan man säga att den styvt håller skidorna 5cm mer i luften än pro rmkn. Den är lite mer agil i vändningar och det märktes markant när man skulle vända brant nerförs. Då ville den sno runt väldigt fort.
Stegra gjorde den lite lättare också. Men lite så där perfekt lagomt skulle jag säga.
Den klättrar inte lika långt som pro rmkn då det är "ligga-på-styret" brant. Men den är ändå inte värdelös. Tog t.ex Rubens vägg chuten vid Kårsa utan problem. Vilket inte många stockers gör...
Var några 850brp's som kämpade men gav upp när vi tog den på första försöket
Dämparna funkade bra, riktigt bra! Gjorde några drop med bägge maskiner och måste säga att velocity dämparna sväljer stora gupp väldigt bra.
Fördelen är ju att man kan justera dom lite för den åkning man har. Den har ju hög/lågkomps justering så den går ju finjustera in väldigt bra!
Känns jävligt fin måste jag säga. Nästan så man får lite 146" feeling av den fastän de är en 155"
Dock är jag mest imponerad över hur sinnesjukt bra maskinerna går med 2020 mappen. Man hör direkt man drar igång på snöret att den låter annorlunda, mer crisp.
Vi körde runt 800-1300m höjd (1590 var vi uppe på som max). Och den varva 8450-8550 med 10-74, 150/310 primär och 155/222, 58-44 .36 sekundär. Sjukt stark motor!