Nu har väl folk testkört Khaos i Sverige. Får hoppas det kommer lite information om det. Vill verkligen veta hur stor skillnad det är på denna maskin och en PRO RMK.
Denna mapp sitter i väldigt många 2019 maskiner nu och dom går som ett skållat troll.Icke EPA-godkända försäsongsprototyper har alltid gått bra, det är när dom ska certifieras och serietillverkas problemen börjar för Polaris. Det har varit samma följetong sen 2006/7 D7, eller möjligen ännu längre.....
SKS har tunnel + kylare i fronten av tunneln. Pro rmk och Khaos har endast tunnelkylare.Hur är kylarna i dessa maskiner? Sks, pro, och khaos?
Och man blir ju helt snurrig av allt man ska välja? En 146 Sks är det en lämplig allround maskin för Mellansverige? Vilken matta ska man välja?
Davajn: är det denna mappning dom sätter in i 2019 maskiner just nu?Denna mapp sitter i väldigt många 2019 maskiner nu och dom går som ett skållat troll.
Så jag är inte orolig angående det
Är nog på vippen att 98okt är ett måste. Men verkar lira bra med fräsch 95!
I filmen ser du ganska markant skillnaden i klätterförmåga mellan pro rmkn och khaosen. Men de kan ju vara bra att tänka på att de är riktigt jävla brant där vi körde. Hör ju inte till de normala att man ligger å plågar så branta fjällsidor som vi gjorde i Riksgränsen.Davajn
Hur mycket skulle du säga att man förlorar i klättringsförmåga med Khaos mot en vanlig pro rmk?
Gillar att klättra högt och brant men kanske inte riktigt där det är dom där hänga fram över styret branterna
Var helt inne på att köpa boondocker iår men har svårt att svälja dom extra 20k dom vill ha
Så nu står det nog mellan en till pro rmk eller khaos
Ja och nej. Den mappning som teknikerna gjorde när dom var över är inte helt färdig ännu. Teknikerna ville arbeta mera på den hemma i Usa. Dom tog och beställde över våran macksoppa vi har här i Sverige till USA. För det är endast de som kan skilja mellan våra maskiner och det dom har där borta. För där dom testar motorer och mappar är på väldigt låg höjd (~200m).Davajn: är det denna mappning dom sätter in i 2019 maskiner just nu?
Man ska vara en förebild för sporten och märket man representerar. Att kunna vara behjälplig mot andra som har frågor och kanske är novis inom skotersporten. Skoterbranschen har växt så det knakat dom senaste åren och det behövs förebilder för sporten som gör "rätt".Davajn, vad innebär det att vara Polaris ambassadör?
Tycker de funkade bra. Var då inget som jag noterade var sämre.Hur kliver den upp på snön jämfört med en PRO då?
En brantare vinkel på skenorna tycker man ska göra att det gräver en aning mer?
Varning för ett bittert inlägg.Davajn, vad innebär det att vara Polaris ambassadör?
Då kan man ställa sig frågan hur bra ambassadör man är om man snackar skit om andra märken och mörkar problem med det egna märket?... När tanken med ambassadörer är att vara förebild för annat skoterfolk.Varning för ett bittert inlägg.
Lite krasst, min uppfattning generellt om ambassadörer. De som är ambassadör under handlare får typ 15% bättre pris, de som är direkt under märket slipper ju märkers förtjänst, alltså åker de ny skoter typ gratis om dom byter varje år.
Det innebär ju vissa motprestationer, lägga upp bilder på instagram varje dag och på senare tid verkar det ingå att snacka så mkt skit som möjligt om andra märken på facebook och forum. Samt mörka så mkt som det går märkets egna problem, åtminstonde aldrig prata om problemen offentligt. "Dont bite the hand that feeds you"
Inlägget är inte tänkt att vara riktad mot Davajn specifikt