Skulle vara intressant å veta hur du kör din maskin och vad för typ av åkning du har? Dom kräver ju rätt hård inkörning första dagen!
Kan du kolla om stiftet i sig är trasigt i keramiken? Har sett några som betett sig väldigt underligt och det varit fel på tändstiften!
Både jag och en kompis till mig har varit med om det.
Annars har alla mina bekanta och dom jag pratat med har varit toknöjda med -20's maskinerna, och dom har gått som ett skott.
Inte en enda maskin som tagit stift, boggat eller fått gashäng.
Några har märkt att första "stadiet" på inkörningen släpper efter en halv dags åkning till en dags åkning med lite "hårdare" körning (över 5500rpm).
Först är det ju några timmar med extra soppa. Sedan är nästa steg 8 timmar tror jag med extra olja.
mitt stiftSkulle vara intressant å veta hur du kör din maskin och vad för typ av åkning du har? Dom kräver ju rätt hård inkörning första dagen!
Kan du kolla om stiftet i sig är trasigt i keramiken? Har sett några som betett sig väldigt underligt och det varit fel på tändstiften!
Annars har alla mina bekanta och dom jag pratat med har varit toknöjda med -20's maskinerna, och dom har gått som ett skott.
Några har märkt att första "stadiet" på inkörningen släpper efter en halv dags åkning till en dags åkning med lite "hårdare" körning (över 5500rpm).
Först är det ju några timmar med extra soppa. Sedan är nästa steg 8 timmar tror jag med extra olja.
Keramiken ser bra ut, det slocknade stiftet satt på pto sidan, slocknade dag 2 på eftermiddagen. tät granskog så kan inte påstå att skotern fått jobba. men polarens släckte oxå stift dag 2 i samma granskog. har bytt stift nu och får se hur det fortlöper.Skulle vara intressant å veta hur du kör din maskin och vad för typ av åkning du har? Dom kräver ju rätt hård inkörning första dagen!