Jag ska snart byta kolvar på en Assault 800 årg 14 och då blir det fixkittet med Prox kolvar från Rinab. Där kan man välja på tre kolvmärken ink detta fixkitt (shims med längre kolvar). Prox SPI och Wiseco. Wiseco går såklart bort för de är smidda =) skär omg. Jag kommer meddela Rinab att om Prox kolvarna har sitt ringstopp för nära en kanal så vill jag ha gratis frakt vid byte till SPI kolvar.
På Min andra 13 polaris pro rmk är de nyss ditsatt SnoX fixkit den har bara gått 10 mil med den de är inte jag som mont det men motorn låter fint. Jag tycker att man ska välja Fixkitt just för de längre kolvarna de blir såklart mindre vobbel = längre livslängt på cylinder o kolv. De kostar ju bara ca 300-400kr mer med detta shims och då är det inget att fundera på. Jag har lyssnat noga på motorerna på Assaulten och Pron intill varandra nu i garaget Assaulten har Org kolvar 480 mil gamla och pron 10 mil Fixkit med SnoX kolvar på en 500 mil gammal cylinder. Helt klart klapprar den med org kolvar mer än den 500 mil gamla motorn med 10 mil fixkitt. De skiljer även 0,5 bar i kompryck 8 vs 8,5 med Fixkit varm motor.
Reservdelar och tillbehör till snöskoter, moped, cross, mc, atv scooter, släpvagn och trädgårdsmaskiner. Allt på eget lager.
www.rinab.nu