LÄter bra, men lÀr nog var mÄnga villkor... sÄ frÄgan Àr hur mycket som gÄr under garanti vid 5:e Äret.Men 5Ärs garanti Blir det konkurs för Polaris nu?
LÄter bra, men lÀr nog var mÄnga villkor... sÄ frÄgan Àr hur mycket som gÄr under garanti vid 5:e Äret.Men 5Ärs garanti Blir det konkurs för Polaris nu?
Nu börjar det hÀnda lite med tvÄtakts turbo Àven hos polaris
SÄ frÄgan om det kommer till 2022...
Patents Assigned to Polaris Industries Inc. - Justia Patents Search
Justia - Patents - Patents and Patent Application Resourcespatents.justia.com
Ăr nog ganska sĂ€ker att de kommer 2022 tillsammans med det "nya" chassiet/facelift.MĂ„nga av patenten Ă€r tagna 2019 sĂ„ kanske lite tidigt 2022?Polaris Working on Turbocharged 2-Stroke Snowmobile Engine - Snowmobile.com
Polaris has filed a number of patent applications related to turbocharged 2-stroke engine, which we would expect to see in an RMK before too long.www.snowmobile.com
Ăr eg inte sugen pĂ„ en turbo men en Ă€n lĂ€ttare RMK SKS Ă€r jag sugen pĂ„, fast först den kommande vintern ska jag se hur lĂ€ttkörd/klumpig en Freeride Ă€rĂr nog ganska sĂ€ker att de kommer 2022 tillsammans med det "nya" chassiet/facelift.
Inte sugen pĂ„ en turbo? Du bör genast uppsöka lĂ€kareĂr eg inte sugen pĂ„ en turbo men en Ă€n lĂ€ttare RMK SKS Ă€r jag sugen pĂ„, fast först den kommande vintern ska jag se hur lĂ€ttkörd/klumpig en Freeride Ă€r
Det som hindrar mig Àr endast priset och lite "Polaris" soppa förbrukning, har nu en RMK SKS 2019 men har haft en Lynx 850 2018 sÄ jag vet skillnaden och jag kör dagligen men blir inte nÄgra 400-500 mil per sÀsong lÀngre dÄ man arbetar heltid.Inte sugen pÄ en turbo? Du bör genast uppsöka lÀkare
Ja priserna Àr pÄ tok för dyrt för turbomaskinerna. Hur stor skillnad i förbrukning Àr det mellan en Polaris 850 och Rotax 850 motorn?Det som hindrar mig Àr endast priset och lite "Polaris" soppa förbrukning, har nu en RMK SKS 2019 men har haft en Lynx 850 2018 sÄ jag vet skillnaden och jag kör dagligen men blir inte nÄgra 400-500 mil per sÀsong lÀngre dÄ man arbetar heltid.
Skulle sÀga över litern milen förutom vid lek dÄ det Àr nÀstan samma. Var jag aldrig under 2,5 lit/mil med polarisen sista vintern, hÀnde ofta med Lynxen att man lÄg under 2 liter nÀr föret var bÀttre. (Sen Àr ju givetvis Polarisen mycket mer lÀttkörd Àn en BRP skoter)Ja priserna Àr pÄ tok för dyrt för turbomaskinerna. Hur stor skillnad i förbrukning Àr det mellan en Polaris 850 och Rotax 850 motorn?
Vart har du hört om den? Ligger inte ute nÄgra sprÀngskisser för rmk modellerna Àn. Men stÀmmer det sÄ Àr det nog helt rÀtt frÄn början (beroende pÄ smak). Eller fÄr vi i scandinavien egen setup? IsÄfall fÄr man tacka Huss.Vad tror man om nya variator setupen för rmk?? (10-72 150-290 helix 60/44 .36 140-200)
Edvard har lagt ut pÄ vmc:s Instagram. Dom fick MY21 leverans idag.Vart har du hört om den? Ligger inte ute nÄgra sprÀngskisser för rmk modellerna Àn. Men stÀmmer det sÄ Àr det nog helt rÀtt frÄn början (beroende pÄ smak). Eller fÄr vi i scandinavien egen setup? IsÄfall fÄr man tacka Huss.
skulle vilja pÄstÄ att polarisen drar mindre transportstrÀckor och marginellt mer i lössnö,, i vintras körde jag med min pro 850 och en kompis med sin summit 850 13mil. I summiten tankade vi 3,8l mer. körde Àven en dagstur pÄ 68mil varav ospÄrat ca 25mil dÀr kompisens 49 pro -19 snittade 2,8 och pron 2,3. Oljeförnrukningen Àr nÄgot högre transportstrÀckor och nÄgot lÀgre skogskörning.I teknisk körning Àr skillnaden ingen. Men framförallt transportstrÀckor Àr Rotax mycket snÄlare, kan lÀtt skilja 1L/mil.
skulle vilja pÄstÄ att polarisen drar mindre transportstrÀckor och marginellt mer i lössnö,, i vintras körde jag med min pro 850 och en kompis med sin summit 850 13mil. I summiten tankade vi 3,8l mer. körde Àven en dagstur pÄ 68mil varav ospÄrat ca 25mil dÀr kompisens 49 pro -19 snittade 2,8 och pron 2,3. Oljeförnrukningen Àr nÄgot högre transportstrÀckor och nÄgot lÀgre skogskörning.
Nu skulle dom bara lĂ€rt sig montera chip i dom sĂ„ att dom kan slĂ€nga bort nyckeln.Ăntligen!
Magnetic Tether (650/850) | Polaris Snowmobiles
This magnetic tether shuts off vehicle if you're separated from it and is easy to install as it mounts directly to console via a pre-wired harness. It offers enha.snowmobiles.polaris.com
Synd bara att dom inte sitter standard.