Hoppas verkligen Patriot 850 Turbo (eller "Boost") fungerar bra direkt från fabrik, Polaris har ju historiskt haft svårt att få till mappningarna på sina nya motorer (åtminstone för oss i Sverige). Vet inte om vanliga Patriot 850 utan turbo fungerar som den ska ännu ens här hos oss? Verkar finnas många som släcker stift och inte går riktigt bra. Konkurrens är ju alltid bra för oss konsumenter så det är ju skitbra om BRP:s 850 E-tec Turbo får en riktig, fungerande utmanare. Driver utvecklingen framåt.
Nordic Pro modellen ser ju intressant ut också, lite av en arvtagare till Voyageur då. Men synd att den inte kommer i 155" variant, 146" känns lite för kort om man ska ta sig fram bra i skogen eller i mycket lössnö i allmänhet. Pro RMK 650 Matryx 155" blir nog en fantastisk maskin för alla som är lite nyare på lössnömaskiner eller helt enkelt för alla som inte behöver alla hästkrafterna i en 850.
Undrar dock när man kommer byta ut 800 i Titan mot 850 istället? 850 har ju funnits ett tag nu, är den svår att få att fungera i en maskin som det ska arbetas med och kunna dras tungt med eller vad är orsaken till att man håller fast vid 800 där?