Lite off topic kanske,men jag blir jävligt arg...Har äntligen kommit snö här å jag började köra upp lederna i närområdet,igår mötte jag först en man me hund som hytta med näven å svor.Hade jag inte kört upp där från början hade karln inte ens kunnat gått där!!!,för att 200 m längre möta en skid åkare som svor när han fick kliva åt sidan,Obs detta är en uppmärkt skoterled!Fattar dom ingenting?? Nästa gång släpper jag inte på tummen!!!
Varför inte stanna och ta ett snack med dessa personer istället ?
Man kan ju alltid fråga vad jag gjort fel som gör att de verkar upprörd av att jag kör där.
Behöver ju inte vara en själv som är anledningen, kan ju ha varit någon annan skoteråkare som just passerat och som kört vårdslöst, som dom retat upp sig på och det gick ut över dig !
Garanterat att dom känner sig dum efteråt om det är så. :stupid:
Stannar man får man ju höra vad anledningen är, kan ju vara att dom anser att jag kört vårdslöst, eller att hunden är rädd för snöskotrar, eller att man inte gillar avgaserna, eller att dom säger det är förbjudet att köra där, kan ju finnas tusen anledningar till att en del känner avsky för snöskotern.
Och då kan man ju t.ex. förklara att det är en uppmärkt skoterled som det är tillåtet att köra på, men givetvis även att gå efter. Men att om hunden eller dom själva inte gillar buller och avgaser så bör dom nog promenera eller åka skidor någon annanstans då det faktiskt är en skoterled och att det kommer fler snöskotrar.
Eller kanske att dom tyckter du körde vårdslöst, det är ju faktiskt så att vi måste visa hänsyn till alla som rör sig efter en skoterled, vare sig dom kör snöskoter eller promenerar.
Eller att skidåkaren tyckte att du kunde väja, så kanske inte området utanför leden inte medger detta, kan ju vara odlad jordbruksmark eller en skogsplantering, vilket det är förbjudet att köra på.
Förklara för dom som är irriterade, så är jag nästan säker på att dom hälsar nästa gång ni möts och du har rent av kanske lyckats med omvända 2 skoterhatare till att bli mer postiv till snöskotern istället.
Ibland så kan det ju till och med vara en markägare som är där och går och som man retar upp, vilket kan räcka för att skoterleden stängs.