Jag har isrivarna som en svensk har tagit fram som Yamaha har i sitt sortiment. Är typ en vajer med rivpiggar som du fäster i framvagnen. Sen har jag yamahas orgianl extrahjul. Funkar supervidamic skrev:Vilka hjul och vilken isrivare använder du?
Jag har isrivarna som en svensk har tagit fram som Yamaha har i sitt sortiment. Är typ en vajer med rivpiggar som du fäster i framvagnen. Sen har jag yamahas orgianl extrahjul. Funkar supervidamic skrev:Vilka hjul och vilken isrivare använder du?
Motorvärmare kan jag "varmt" rekommendera.vidamic skrev:Vad är det mera jag skall kolla innan jag signar pappern klart? Detta forum är kanon när man går i skoterköpartankar man får svar på dom dummaste frågor av vanliga skoterförare med egen erfarenhet. Tack alla som skriver.
Den beställde jag direkt.Yamahamannen skrev:Motorvärmare kan jag "varmt" rekommendera.
Bilden som är här är från min maskin ..pjal skrev:Angående stödhju....finns att köpa för 695:-/sats hos www.cykelochfritid.se
Är det din skoter även på blocket från samma företag?Sidewinder skrev:Bilden som är här är från min maskin ..
Bilden som är här är från min maskin ..
Inget fel med isrivare. Men man skall INTE ha sådana som man monterar på skidorna. I vissa snösituationer+hastighet så blir maskinen 'lynnig' då.men isrivare...vill man ha det..?
Ang. Isrivarna av vire modell som skruvas fast i krängningshämmarstaget.Inget fel med isrivare. Men man skall INTE ha sådana som man monterar på skidorna. I vissa snösituationer+hastighet så blir maskinen 'lynnig' då.
Sedan finns det modellen som man skruvar i sidan på buken... *USCH*
Jag kör med vajermodellen som jag skruvat fast i länkaget till krängningshämmaren. Funkar hur bra som helst, och snöduschen hamnar precis mot hålen i mattan. Och de går inte sönder då man dunkar in backväxeln. Och som en extra bonus så slipper man skallret från krängningshämmaraxeln när bussningarna blir slitna.![]()
Han måste ha haft superotur.Ang. Isrivarna av vire modell som skruvas fast i krängningshämmarstaget.
En kompis hade det på sin vector och på ngt oturligt sätt fastnade en rivare i en sten, så framvagnen blev sned.
Det blev till att svetsa aluminium och rikta.
Men i övrigt var han riktigt nöjd med dem.
Inget fel med isrivare. Men man skall INTE ha sådana som man monterar på skidorna. I vissa snösituationer+hastighet så blir maskinen 'lynnig' då.
Sedan finns det modellen som man skruvar i sidan på buken... *USCH*
Jag kör med vajermodellen som jag skruvat fast i länkaget till krängningshämmaren. Funkar hur bra som helst, och snöduschen hamnar precis mot hålen i mattan. Och de går inte sönder då man dunkar in backväxeln. Och som en extra bonus så slipper man skallret från krängningshämmaraxeln när bussningarna blir slitna.![]()
Kanske inte de bästa bilderna, men jag tog det jag hittade. Just nu så är de inte monterade så du kan inte få en fräsch bild.