JO de e som Pär säger, Nya slp kostar skjortan men att hitta beggade på tex blocket händer inte så ofta och om det händer är det nog på senvåren.det är ju billigast om du hittar begade för slp är inte billiga :S
Jag vet att detta vill du inte läsa men 580 motorn är för max urtagen för att kunna trimmas, visst kan du trimma men det blir inte många mil innan det blir tyst under huven men otrimmad verkar dom gå hur länge som helst.Vad finns det att göra för att skrämma igång motorn på en XLT -93
nog går det att få till några kusar till under huven och fortfarande behålla motorn utan haveri. Det gäller bara att fixa till de svaga länkarna i maskineriet först. Som tex borra upp pto oljekanaler, byta vevaxel lager osv.Jag vet att detta vill du inte läsa men 580 motorn är för max urtagen för att kunna trimmas, visst kan du trimma men det blir inte många mil innan det blir tyst under huven men otrimmad verkar dom gå hur länge som helst.
Korrekt. Men att trimma utan att i synnerhet byta vevaxellager är att verkligen be om ett haveri. Dessutom har jag förstått av dem som haft dem "pipade" att man bör låta dem gå aningen fett för att mildra risken för haveri.nog går det att få till några kusar till under huven och fortfarande behålla motorn utan haveri. Det gäller bara att fixa till de svaga länkarna i maskineriet först. Som tex borra upp pto oljekanaler, byta vevaxel lager osv.