Enligt alla papper så har inte Ranger Mountain-800 HO ( 2003 ) den "större" varianten av DPM burk !Med den större DPM burken ifrån Ranger Mountain-800 ( 2003 )så löser sig alla problem med ryckig gång på mellanregistret.
Nu är det inga problem med vare sig hög höjd eller plusgrader !!!
Skit i nålar och allt annat tjafs BYT DPM burk !!!!
Oavsett vad siffror och listor säger så är den "nygamla" DPM som beställdes till min maskin större än original-DPM'n. Och enligt uppgift så är den anpassad för en större variation vad gäller såväl höjd som temperatur. Efter att vid flera tilfällen ha lämnat in skojtern på verkstaden där jag köpte den, (utan resultat för övrigt), lämnade jag den hos Forsgrens Bilservice i Blattnicksele. Sen dess går den perfekt utan minsta problem.Enligt alla papper så har inte Ranger Mountain-800 HO ( 2003 ) den "större" varianten av DPM burk !
Dessutom är det så att den nya mindre varianten inte är någon "snik" variant utan snarare en vidareurveckling bara.
Det borde mao. inte spela någon roll om man har den större eller mindre sorten...
.
Det är bara att Gratulera dig till att de på verkstan fick till din maskinOavsett vad siffror och listor säger så är den "nygamla" DPM som beställdes till min maskin större än original-DPM'n.
Och enligt uppgift så är den anpassad för en större variation vad gäller såväl höjd som temperatur.
Efter att vid flera tilfällen ha lämnat in skojtern på verkstaden där jag köpte den, (utan resultat för övrigt), lämnade jag den hos Forsgrens Bilservice i Blattnicksele.
Sen dess går den perfekt utan minsta problem.
jag tror ditt problem sitter i att maskinen får för lite bränsle på lågfarten har själv haft samma problem med min maskin, den hadde samma beteende som du beskriver så prova att kliva upp ett steg på LF munstyckena så tror jag det funkar.*Grrrr*
Körde nu i helgen 10 mil med mina 1 steg sänkta nålar
( Handlaren gjorde detta som bot mot den dåliga gången !!! GARANTI )
En hel del lös puder körningar, men maskinen drog ändå 3,3 liter/mil ( -6 grader )
och går fortfarande jätte dåligt.
Svarar dåligt på gas och tvekar ibland.
Ligger man i jämn fart i ca 40-50 knyck efter led så låter det lite då och då som om någon täcker igen avgasutblåset fram å tillbaka/bryter tändningen ???....
Blir inte klok på detta då det låter hel konstigt
Däremot så går maskinen ganska fort --> den gör 160 på mätaren utan vidare på sjön !
.
Nu har jag fått till problemet på min, det var gasvajern som inte gick tillbaks helt. Jag spännde på den lilla skruven som sitter mot spjällaxeln med fjädrar på och vips funkade den klockrent. Körde några mil igår och nu går den som den ska på tomgång hela tiden.Har problem med tomgången på min Lynx ranger mountain 800HO -04.
När jag startar skotern kall så går den bra, när jag kört så den har blivit varm går inte tomgången ner mer än till ca 3500-3700 varv. Ibland när den varvar så mycket går det inte att slå av den på stoppknappen eller genom att dra ut stoppsnöret man måste då trycka på gasen(med stoppknappen ner tryckt) eller lägga i backen för att få den att slå av. När jag väl slagit av den och väntar i ca 1-2 minuter och startar igen går den bra på tomgång, låter jag den bara stå på tomgången tar det ca 1 minut tills den börjar skena iväg igen.
Har haft lös insugsgummina och det var inte en enda spricka i dom..
Tomgången går ner om jag provar choka den.
Har bytt lågfartsmunstyckena från 17,5 till 20 idag men det vart ingen skillnad alls.
Har en bekant med en summit 800 med likadan motor som har samma problem..
Nån som har något tips?
Skotern går i övrigt bra och det märks inget annat än på tomgången..
Inget nytt under solen...Nu verkar det som att en konkuerande tidning ( SNORIDER ) från dalarna har hittat felet på förgasar bestyckningen på Adveture 800 dom har schimsat nålarna 0,40 mm och bytt lf munstycken till 17,5 och bränsle förbrukningen blev tydligen riktigt bra ca 2l mil finns att läsa på deras hemsida ,
Hej !
jag undrar vad högfartsmunstycke ,som ska sitta som std i Rev 800,2004 ?
Jag kollade stiften på och dom är jätteljusa, det satt 400 munstycke.
Har kollat insugs gummi med startgas dom verkar hela !
jag kör ju på 500m/öh, jag vore tacksam om jag får veta vad som är std !:hello: